Search

Со прошетка до здрав грб, а еве и како

Експертите откриле дека луѓето кои пешачеле пет пати неделно во просек по 30 минути секој ден и добивале совет од физиотерапевт успеале да се ослободат од болките во грбот речиси двојно подолго во споредба со оние кои не примиле никаков третман. Редовните прошетки, исто така, го подобриле квалитетот на животот на пациентите, а времето што претходно го поминувале на боледување било речиси преполовено, велат истражувачите.

Резултатите, објавени во списанието Lancet, покажуваат дека одењето може да има големо влијание врз болките во долниот дел на грбот, кои погодуваат осум од 10 луѓе во Велика Британија и е водечка причина за инвалидитет ширум светот. Марк Хенкок, професор по физиотерапија на Универзитетот Мекквари во Австралија, рече дека „одење е евтина, широко достапна и едноставна вежба која може да ја направи речиси секој, без оглед на географијата, возраста или социо-економскиот статус“.

Ја следеше состојбата на повеќе од 700 испитаници
Околу 800 милиони луѓе ширум светот имаат болки во долниот дел на грбот, а седум од 10 кои се опоравуваат од епизода на болка имаат повторување во рок од една година. Тековниот третман и превенција на болки во грбот вклучува комбинација од вежби, терапија, а во ретки случаи и операција.

Но, истражувачите велат дека некои форми на вежбање не се достапни или достапни за секого и дека нивното спроведување често бара надзор. Научниците следеле повеќе од 700 возрасни лица кои неодамна се опоравиле од епизода на болки во долниот дел на грбот до три години.

На половина од случајно избраните им беше доделена приспособена програма за одење и едукација составена од физиотерапевти, додека другите учесници беа контролна група која не доби специфична интервенција, но можеше да побара третман во случај да се вратат симптомите.

Хенкок објаснува дека „интервентната група имала помалку епизоди на болка кои ги ограничувале активностите на движење во споредба со контролната група, и просечно подолго време пред да има рецидив, со средна вредност од 208 дена до повторување во споредба со 112 дена“.

Придобивките од одење
Тој додаде дека „не знаеме точно зошто одењето е толку добро за спречување на болки во грбот, но веројатно вклучува комбинација од нежни движења за нишање, оптоварување и зајакнување на структурите и мускулите на ‘рбетот, релаксација и ослободување од стрес и ослободување на чувството. – добри ендорфини“.

„Се разбира, знаеме и дека пешачењето доаѓа со многу други здравствени придобивки, вклучувајќи го кардиоваскуларното здравје, густината на коските, здравата тежина и подобреното ментално здравје.

д-р. Наташа Поцови, истражувач на Универзитетот Мекквари, вели дека „пешачењето не само што го подобрува квалитетот на животот на луѓето, туку и ја намалува нивната потреба да бараат здравствена заштита и времето кога биле надвор од работа за околу половина“.

„Нашата студија покажа дека оваа ефикасна и достапна форма на вежбање има потенцијал успешно да се примени во многу поголем обем од другите форми на вежбање.

Фото: pexels

Најново

Последни колумни