Здружението за заштита на потрошувачите „Ефектив“ ги повикува граѓаните на Србија, во петок 31. јануари да ги бојкотира големите супермаркети поради монополизацијата на пазарот и договорените цени.
Како причина за овој повик Ефектива посочува дека Србија има највисоки цени во Европа.
Тие ги повикуваат сите граѓани тој ден да не купуваат ништо во големите трговски синџири како Delhaize, во кои спаѓаат „Макси“ и „Шоп&Го“, потоа Меркатор во кој спаѓаат „Идеа“ и „Рода“, како и „ДИС“ , „ Лидл и Универекспорт.
Во соопштението потсетуваат и дека потрошувачите во Хрватска ги бојкотирале трговските ланци и додаваат дека со тоа приходите на тие синџири се намалени за дури 47 отсто.
„Време е потрошувачите да возвратат“, нагласуваат тие во повикот.
Претседателот на ова здружение, Дејан Гавриловиќ, за Данас вели дека е тешко да се дадат какви било прогнози за овој бојкот бидејќи ова е првпат да се прави во Србија.
„Тоа ќе биде новост за сите, но ако секој од нас одлучи да не купи ништо во петок, тоа може да има некаков резултат и ефект“, смета тој.
Како што додава таа, прашање е колку луѓе ќе го направат тоа, бидејќи живееме во поларизирано општество.
„Сепак, сигурен сум дека повеќето луѓе ја чувствуваат тежината на цените и дека повеќето луѓе имаа можност да видат дека нашите цени се меѓу највисоките во Европа. „Тие треба соодветно да реагираат и да се согласат на овој повик барем еден ден, за да ги принудат трговците да ја модифицираат ценовната политика и да ги ублажат цените на прифатливо ниво“, посочува Гавриловиќ.
Како што вели, гледа голем интерес, особено по ваквите кампањи во Хрватска.
„Дали тоа ќе биде доволно за да се направат некои промени, останува да видиме. „Се разбира, нека се бранува, нека се тркала снежната топка, а ние ќе ја спуштиме по ридот и ќе стане поголема и можеби нешто ќе се случи“, верува Гавриловиќ.