Search

Ова се шесте најздрави масла, според научниците

Група научници спровеле истражување и откриле кои растителни масла најмногу го намалуваат ризикот од разни здравствени проблеми. Резултатите беа објавени во Журналот за медицински и клинички медицински сестри.

Според научниците, на списокот има шест растителни масла. Тоа се масла кои брзо се вари и ја зголемуваат апсорпцијата на витамините А, Д, Е и К: ленено, сусам, маслиново и кокосово масло, масло од репка и масло од орев. Сите тие се богати со антиоксиданси кои го намалуваат ризикот од срцеви заболувања, а подолу ги опишуваме подетално.

Ленено масло
Лененото масло е природен производ кој се добива со ладно цедење на ленено семе. Овој хербален производ е богат со омега-3 масни киселини, особено со алфа-линоленска киселина (АЛА) и содржи лигнани и влакна.

Ова масло го подобрува здравјето на срцето, има антиинфламаторни својства, може да ја подобри хидратацијата и еластичноста на кожата, благотворно делува на варењето и го зајакнува имунолошкиот систем. Според некои докази, може да помогне и во регулирањето на хормоните и да ги олесни симптомите на менопаузата.

Масло од сусам
Маслото од сусам се добива со пресување на сусам. Ова масло е познато по својата богата арома и хранливи материи, вклучувајќи незаситени масни киселини, витамини и антиоксиданси. Има слични здравствени придобивки како маслото од ленено семе, но неговото редовно консумирање може да помогне во намалување на крвниот притисок поради содржината на полинезаситени масни киселини и лигнани кои делуваат како природни антихипертензиви.

Исто така, маслото од сусам се користи за „вадење масло“ – испирање на устата со масло, што може да го намали бројот на бактерии во устата, да го подобри здравјето на непцата и да го намали лошиот здив.

Маслиново масло
Маслиновото масло, особено екстра девственото маслиново масло, се добива со ладно цедење на плодот на маслинката (Olea europaea). Ова масло е клучна состојка во медитеранската исхрана и е познато по бројните здравствени придобивки. Здрав е за срцето, има антиоксидантни својства и антиинфламаторно дејство; може да ги подобри когнитивните функции и да го намали ризикот од невродегенеративни болести како што е Алцхајмерова болест, благодарение на неговите антиоксидантни и антиинфламаторни својства.

Истражувањата покажуваат дека маслиновото масло може да помогне и во регулирањето на телесната тежина. Неговите здрави масти помагаат за подолго чувство на ситост и го намалуваат прејадувањето.

Кокосово масло
Кокосовото масло, добиено со пресување на свежо или суво кокосово месо, е популарен природен производ во кујната и во козметиката. Ова масло е богато со заситени масни киселини, особено со лауринска киселина, која му дава уникатни својства. Меѓу другото, кокосовото масло има антимикробни својства, добро е за кожата и варењето, а позитивно влијае и на имунолошкиот систем и го зголемува нивото на енергија.

Масло од репка
Маслото од репка се добива од семето на растението семе од репка. Ова масло е популарно поради благиот вкус и поволните хранливи својства. Го промовира здравјето на срцето, го намалува воспалението во телото, придонесува за здравјето на мозокот и кожата, помага во контрола на телесната тежина и го намалува ризикот од дијабетес.

Масло од јаткасти плодови
На крај, маслото од орев се добива со притискање на оревите. Ова масло има богат, јаткаст вкус и се користи во готвењето, козметиката и здравствената заштита поради неговите хранливи состојки. Како и претходно споменатите масла, тоа е здраво за срцето, го поддржува здравјето на мозокот, има антиинфламаторно дејство и содржи антиоксиданси како витамин Е и полифеноли кои ги штитат клетките од оксидативен стрес и слободните радикали, намалувајќи го ризикот од хронични заболувања.

Фото: pexels

Најново

Последни колумни