Според анализа на повеќе од 460 милиони липидни тестови спроведени во 17 земји на пет континенти, Јужна Кореја е земјата со најниско ниво на LDL холестерол, познат како „лош“ холестерол. Резултатите од истражувањето, објавено во списанието European Heart Journal, покажуваат дека навиките во исхраната и животниот стил значително влијаат врз кардиоваскуларното здравје.
Експертите сметаат дека добрите резултати во Јужна Кореја се поврзани со традиционалната исхрана богата со ферментирани намирници и мешунки, како и со нискиот внес на заситени масти. Познато е дека намалувањето на овие масти придонесува за пониски вредности на холестерол во крвта.
Меѓу земјите со пониски од просечните нивоа на холестерол се најдоа и Турција и САД, и покрај репутацијата на Америка како земја на брза храна.
На спротивниот крај од листата се Австрија и Германија, кои бележат највисоки нивоа на холестерол. Веднаш зад нив се Јапонија, Австралија и Швајцарија. Истражувачите наведуваат дека поголемата потрошувачка на животински масти и млечни производи може да придонесува за овие резултати, но улога имаат и генетските фактори.
Како пример се посочува Австрија, каде што приближно едно од 300 лица има фамилијарна хиперхолестеролемија – наследно нарушување кое значително го зголемува ризикот од високи вредности на LDL холестерол.
Научниците забележале и значителни промени во последните децении. Анализа на податоци од периодот меѓу 1980 и 2018 година покажува дека во многу развиени западни земји нивото на холестерол опаѓало благодарение на подобрата исхрана и пошироката употреба на лекови за негово намалување.
Во исто време, во голем број земји со низок и среден приход, особено во Азија, вредностите на холестерол се зголемувале. Кина е еден од највпечатливите примери – од земја со едни од најниските нивоа во 1980 година, до држава која бележи еден од најголемите порастови до 2018 година.
Истражувањето покажува и дека речиси во сите земји мажите имаат повисоки вредности на холестерол во споредба со жените.