Како настана легендарното Поло Volkswagen?

VW Polo настанал во услови на нафтена криза, кога купувачите барале поевтини алтернативи за да ја задржат драгоцената мобилност.

Volkswagen Polo е само еден од клоновите што Volkswagen, со минимални трошоци, ги користел за дефинирање нови класи во својата производствена програма. Прво, Volkswagen во 1973 година го претставил Passat, кој всушност бил Audi 80 во форма на караван-лимузина, потоа платформата ја искористил за Golf, потоа Scirocco, а на крај, врз основа на Audi 50, настапил Volkswagen Polo.

Главниот „генетичар“ во овој случај бил новиот директор на Volkswagen, Рудолф Лајдинг, кој во 1971 година преминал на оваа позиција токму од чело на Ауди, компанија која ја подигнал од пепел.

Лајдинг бил клучна фигура за новиот правец на Volkswagen на пазарот, воведувајќи постојан преден погон и мотори со водено ладење во новите модели.

VW Polo настанал во услови на нафтена криза, кога купувачите барале поевтини алтернативи за да ја задржат драгоцената мобилност.

Како настана Polo?

Првиот адекватен одговор на Volkswagen на сегментот на мали градски автомобили бил Audi 50, претставен во септември 1974 година. Дизајнот на овој модел е дело на Нучио Бертоне и Марчело Гандини, кои на германскиот производ му додале доза на медитерански шарм.

Volkswagen потоа ја прилагодил оваа успешна комбинација за своите потреби, создавајќи VW Polo. Името Polo асоцирало на тимска игра во која играчите на коњи удрија топка со палки, а можело да биде поврзано и со Марко Поло, првиот светски патник и истражувач во модерниот смисол.

Polo бил позициониран во истата ценовна класа како и Буба, со мотори со слични перформанси, но со половина метар пократка должина. Бил замислен како едноставна и универзална алтернатива на Буба, нудејќи преден погон, поголем багажник и поудобна возење.

Автомобилот имал идентична каросерија и механика како Audi 50, но со спартанска опрема и послаби мотори, што го правело околу 10% поевтин. Купувачите биле лишени од сите непотребни детали, како хромирани елементи, тапацирани од квалитетни материјали или дополнителни функционалности.

Во основната верзија немало хром на браниците, ретровизори или бочни лајсни. Со ознаката L се додаваа дополнителни луксузи, како заштита од сонце за сувозачот, телескопски амортизери на поклопецот на багажникот и две брзини за вентилаторот и чистачите.

Polo имал сѐ што е потребно за безбедно возење, но ништо повеќе од тоа.

Традиција и еволуција

До денес, Volkswagen Polo е произведен во повеќе од 14 милиони примероци во шест генерации, редефинирајќи ја класата. За време на 45 години, од почетните 3.500 мм на должина пораснал на 4.053 мм, со што “малиот” Volkswagen дефинитивно пораснал!

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни