Помалку протеини, подолг живот: Нова ревизија ги менува правилата за исхрана

Анализа на над 350 студии покажува дека ограничениот внес на протеини го подобрува метаболизмот и го намалува воспалението кај луѓето.

Истражувачите од Универзитетот на Јужна Калифорнија и авторите на новата ревизија објавена во списанието Cell Press Blue, откриваат дека помалиот внес на протеини го забавува стареењето. Според анализата на повеќе од 350 студии, популарниот тренд на високопротеинска исхрана носи повеќе штета отколку корист за седентарните возрасни лица. Намалувањето на протеинскиот внес одржува здрави клетки и го продолжува животниот век.

Намалувањето на протеините во исхраната го зголемува нивото на хормонот FGF21 (фактор на раст на фибробласти 21). Според истражувањето објавено на почетокот на август 2026 година, овој хормон ја подобрува регулацијата на шеќерот во крвта и ја зголемува потрошувачката на енергија. Студиите направени врз глувци покажуваат дека животните со повисоко ниво на FGF21 живеат подолго од просекот. Научниците забележуваат дека ефектот е посилно изразен кај мажјаците, но хормонот се зголемува и кај луѓето кога ќе го ограничат протеинскиот внес.

Видот на протеините значи колку и самата количина. Тимот од Универзитетот на Јужна Калифорнија (УСЦ) изолираше една специфична аминокиселина, метионин, која се наоѓа во месото, јајцата и млечните производи. Преголемиот внес на метионин ги поништува придобивките од здравата исхрана. Анализата на податоци од над 200.000 луѓе покажа дека оние кои консумираат најмногу животински протеини имаат двојно повисока стапка на дијабетес и поголема инциденца на дебелина споредено со луѓето кои јадат малку или воопшто не јадат животински производи.

Повеќе протеини не значи секогаш подобро здравје. Авторот на ревизијата Дадли Ламинг посочува дека количините на протеини што денес ги консумираат луѓето со седентарен начин на живот можат да имаат негативни здравствени последици на ниво на општата популација.

Насоките за исхрана треба да се приспособат според возраста и нивото на физичка активност. Додека на активните спортисти им се потребни повисоки дози за одржување на мускулната маса, на просечниот возрасен човек намалениот внес му нуди заштита од метаболички оштетувања.

е-Трн да боцка во твојот инбокс