Search

Канабисот и неговото влијание во Џез индустријата

Не можете да зборувате за мејнстрим американската популарна култура без да спомнете Џез музика. Синкретизмот од кој никнал целиот жанр не благословил со децении убава музика. Ако сте љубители на џез музиката, постои голема шанса да сте љубители на марихуана.

Канабисот и неговата употреба, како и повеќето културни феномени, станаа популаризирани во Америка од обоените имигранти во енклави, претежно луѓе од Карибите кои се населиле во Њу Орлеанс и луѓе кои избегале од Мексиканската револуција.

Историјата на марихуаната е нераскинливо поврзана со сложена, повеќеслојна врска со расата, ропството, колонизацијата и криминализацијата. Додека се верува дека растението потекнувало од Централна Азија во 500 п.н.е., подоцна било распространето на Блискиот Исток и Америка преку трговија и империјализам. Канабисот се користел за смирување на робовите и бил основа за плантажите со коноп во американските колонии.

Прво наметнат на црните заедници на Карибите, имено Јамајка, канабисот набрзо беше усвоен рекреативно, станувајќи културен и религиозно главен производ. Потоа, со доаѓањето на имигрантите од Јамајка на почетокот на 20 век и создавањето на посебни културни области како Сторивил во Њу Орлеанс, се роди џезот.

Канабисот помогна да процвета ерата на џезот, служејќи како канал за креативност, музичка продукција и изведба. Во 1920-30-тите години се појавија почетоците на сленгот на канабисот и културниот развој, особено во црните заедници. Џоинтовите се продаваа надвор од чајџилнци или канабис барови. Музичарите ќе светнеле чај, хаге, трева – шифри за канабис, бидејќи дрогата била оцрнувана на национално ниво и на работ на криминализација – по тоа пишувале музика во чест на билката.

Have you ever met that funny reefer man? Oh that funny funny funny reefer man…

Џез-музичарот Каб Каловеј, кој редовно го посетувал познатиот клуб „Котон“ во Њујорк, пеел многу оди за канабисот, вклучително и „Refer Man“, кој вклучува стихови како

„If he trades you dimes for nickels

And calls watermelons pickles

Then you know you’re talking to the reefer man.“

Блуз-пејачката Трикси Смит ја сними иконичната песна за канабис „Jack, I’m Mellow“, која е претставена како воведна песна на откажаното шоу на Нетфликс „Disjointed“.

Луис Армстронг, веројатно најпознатиот џез-музичар на сите времиња, бил добро познат „вајпер“, надимак даден на џез музичарите кои пушеле канабис (по звукот на шушкање произведен при вдишување чад). Армстронг првпат пробал канабис – што тој го нарекувал „гајџ“, што бил вообичаен сленг во тоа време – во 1920-тите и ја користеше супстанцата во текот на неговата кариера, пред настапите и снимките.

Џез-музичарот Луис Армстронг користел канабис често пред настапите и снимките за да ја подобри својата поврзаност со индивидуалните ноти на неговата музика.


Додека неговата употреба на канабис се дебатираше и се шпекулираше во поголемиот дел од неговата кариера, Армстронг на крајот му се отвори на биографот Макс Џонс при крајот на неговиот живот за неговата љубовна врска со тревата, објаснувајќи дека морал да се откаже од тоа додека изгревала ерата на забраната.

Армстронг беше жесток поддржувач на медицинските и рекреативните придобивки на канабисот и еднаш беше затворен девет дена во затворот во центарот на Лос Анџелес, откако детективите го фатија како пуши во гаража (времето не се промени многу, а?). Постои дури и легенда дека тогашниот потпретседател Ричард Никсон случајно прошверцувал канабис во САД за Армстронг, откако рекол дека не мора да оди на царина (побарајте на гугл, смешно е).

Познат по своите ефекти за „забавување“ на времето, канабисот ја промени перцепцијата на џез музичарите за нивните изведби, намалувајќи ги нивните инхибиции и дозволувајќи им да експериментираат креативно – играјќи со ритам, звуци и ритам. Тогаш, џезот брзо стана белег на заразната, танцувачка и радосна музика.

Музичкиот психолог Даниел Левитин во својата книга „Светот во шест песни“ напиша дека тетрахидроканабинолот, познат како THC, психоактивно соединение во канабисот, ја нарушува краткорочната меморија и им овозможува на музичарите да бидат целосно во моментот, овозможувајќи им да се поврзат со нивната музика.

Убивајќи ги бариерите за време на ерата на Џим Кроу, Армстронг силно влијаеше на популарната култура во наредните децении. Додека политичарите ги демонизираа канабисот и џезот, кои ги нарекоа „сатански“, музиката на Армстронг доминираше во вообичаените американски радија за домаќинствата.

Црните активисти историски беа во првите редови на културата и револуцијата на канабисот. Сега, мантијата им е предадена на влијателни фигури од индустријата за канабис како Снуп Дог, Виз Калифа и Вупи Голдберг, кои работат на зајакнување на нивните заедници преку претприемништво со трева.

Така, додека уживате во канабисот денес и многу денови што доаѓаат, признајте дека канабисот се користел како оружје против црните и кафеавите заедници – прво како алатка за поробување, подоцна како метод за криминализација и сега како средство за обесправување, гентрификација и културно присвојување.

Извор:„https://dailytrojan.com/

Среќен 04.20.2024!

Најново

Последни колумни