Над 20 проценти од видеата што YouTube им ги препорачува на нови корисници се автоматски генерирана содржина со исклучително низок квалитет, создадена со помош на вештачка интелигенција и наменета исклучиво за привлекување кликови и прегледи. Ова го покажува ново истражување на компанијата Kapwing, објавено од The Guardian.
Истражувањето опфатило анализа на 15.000 од најпопуларните YouTube канали во светот – по 100 од секоја држава. Од нив, 278 канали биле идентификувани како целосно фокусирани на производство на ваква автоматизирана содржина. Заедно, тие имаат собрано околу 63 милијарди прегледи и повеќе од 221 милион претплатници, со проценета годишна заработка од околу 117 милиони долари.
За да го тестираат начинот на кој функционира алгоритмот за препораки, истражувачите отвориле целосно нов кориснички профил на YouTube. Резултатите биле загрижувачки: од првите 500 препорачани видеа, дури 104 биле автоматски генерирана содржина со низок квалитет. Околу една третина од видеата припаѓале на пошироката категорија содржини наменети за задржување на вниманието без суштинска вредност.
Најголема гледаност во Шпанија
Според податоците, ваквиот тип содржина е глобално распространет. Во Шпанија, околу 20 милиони луѓе – речиси половина од населението – следат вакви канали. Следуваат Египет со 18 милиони гледачи, САД со 14,5 милиони и Бразил со 13,5 милиони.
Најгледаниот канал во студијата, Bandar Apna Dost од Индија, има 2,4 милијарди прегледи. Содржината прикажува апсурдни сцени со антропоморфен мајмун и мускулест лик инспириран од суперхерои, без јасна нарација или приказна. Се проценува дека каналот може да заработува и до 4,25 милиони долари годишно, а неговиот сопственик не одговорил на барањето за коментар.
Според истражувачката за дигитални права Рохини Лакшане, популарноста на ваквите канали произлегува од нивната апсурдност, нагласени стереотипи и отсуството на сложена содржина, што ги прави лесно разбирливи и достапни за широка публика.
Насочување кон деца и сива индустрија
Голем дел од овие канали се насочени кон деца. Примери се анимирани видеа со животни, нереални сценарија и „релаксирачки“ звучни подлоги, како дожд и грмежи. Зад ова стои растечка, слабо регулирана индустрија на креатори кои користат алатки за вештачка интелигенција за масовно производство на содржина.
Новинарот Макс Рид наведува дека на платформи како Telegram, WhatsApp и Discord постојат цели заедници кои разменуваат совети, идеи и продаваат курсеви за тоа како да се создаде содржина што ќе биде „доволно привлечна“ за алгоритмите. Често, токму тие што продаваат совети заработуваат повеќе од самите креатори.
Одговорот на YouTube
Од YouTube соопштија дека генеративната вештачка интелигенција е алатка како и секоја друга, која може да се користи и за квалитетна и за неквалитетна содржина. Од платформата велат дека остануваат фокусирани на поврзување на корисниците со висококвалитетна содржина и дека секое видео мора да биде во согласност со правилата на заедницата, во спротивно се отстранува.
