Во последните години, кинеската компанија Xiaomi, најпозната по своите паметни телефони и паметни уреди, тивко но сигурно се претвори во сериозен играч на глобалниот автомобилски пазар. По само една година активност во секторот за електрични возила (EV), компанијата успеа да постигне бројки кои за многу традиционални автомобилски гиганти би биле незамисливи. Сега, Xiaomi веќе има поамбициозна цел: да го освои европскиот пазар и директно да ја предизвика Tesla, глобалниот лидер во електричните возила. Од мобилни телефони до автомобили Xiaomi отсекогаш се позиционирала како бренд кој комбинира иновативна технологија и достапна цена. Тоа што го направи со паметните телефони, сега се обидува да го повтори со автомобилите.
Во јуни 2025 година, компанијата го претстави својот YU7 SUV, електричен модел кој за само три минути доби над 200.000 преднарачки во Кина. Оваа бројка е уште повпечатлива кога ќе се земе предвид дека конкуренцијата во Кина е жестока и веќе доминирана од брендови како BYD, Nio и, секако, Tesla. Но, Xiaomi покажа дека со комбинација на технички перформанси и поповолна цена може да го привлече вниманието на потрошувачите.

YU7 — SUV кој го надминува Tesla Model Y YU7 е замислен како директен конкурент на Tesla Model Y, еден од најпродаваните електрични автомобили во светот. Со почетна цена од околу 35.400 американски долари (253.500 јуани), тој е поевтин од повеќето модели на Tesla, а нуди импресивни спецификации и модерен дизајн кој веќе доби пофалби од критичарите во Кина Со вакви перформанси, YU7 не е само евтина алтернатива, туку реална закана за Tesla и другите европски производители. Финансиски резултати што ветуваат Во вториот квартал од 2025 година, Xiaomi испорача повеќе од 81.000 електрични возила и оствари приходи од 20,6 милијарди јуани само од EV-секторот.
Аналитичарите сметаат дека компанијата е на добар пат да ја постигне профитабилноста побрзо од очекуваното, нешто што дури и на Tesla ѝ требаше години. Овој раст не е случаен — Xiaomi ги користи истите стратегии што ѝ донесоа успех на пазарот на мобилни телефони: масовна достапност, брзо производство и агресивен маркетинг. План за Европа до 2027 година Она што ја возбуди европската јавност е најавата дека Xiaomi ќе започне продажба на електрични возила во Европа од 2027 година. Компанијата веќе има регистрирано тест модели со германски таблички, а според информациите, во план е отворање истражувачко-развоен центар во Минхен со поранешни инженери и менаџери од BMW. Овој потег покажува дека Xiaomi сериозно размислува за прилагодување кон европските стандарди, регулативи и вкусови на купувачите. Вклучувањето на експерти од германската автоиндустрија исто така носи кредибилитет и ја зголемува веројатноста дека компанијата ќе понуди производ кој ќе ги задоволи строгите европски критериуми.
Веста за европската експанзија на Xiaomi доаѓа во момент кога Tesla се соочува со сопствени предизвици: забавен раст на продажбата, зголемена конкуренција од BYD и нови регулативи во ЕУ. Во оваа динамика, појавата на Xiaomi може да ја наруши рамнотежата на пазарот.
Xiaomi има три предности: Цена — понудата на пониска цена со добри перформанси може да ја освои средната класа. Технологија — интеграција на автомобили со паметен екосистем, нешто што Tesla досега го гради бавно. Флексибилност — младата EV-дивизија е поагилна и подготвена за брзи промени.
Пазарот на електрични возила во Европа е сè уште во раст, но со огромен потенцијал. Земји како Норвешка, Германија и Франција веќе имаат сериозна инфраструктура за полнење, додека во Источна Европа расте интересот за достапни модели. Xiaomi со YU7 и следните генерации модели може да се позиционира токму во овој сегмент — кај купувачите кои сакаат иновативен, доверлив и истовремено поевтин автомобил.
Со својата визија и брзата трансформација од производител на паметни телефони во производител на автомобили, Xiaomi ја редефинира логиката на технолошкиот и автомобилскиот пазар. Ако плановите за Европа се реализираат според најавите, компанијата навистина би можела да стане најголемиот предизвик за Tesla и за европските авто-гиганти. Прашањето повеќе не е дали Xiaomi ќе влезе на европскиот пазар — туку колку брзо ќе ја промени играта откако тоа ќе се случи.