Најчесто, AI се користи за креирање работни листови и наставни активности, прилагодување на материјалите според индивидуалните потреби на учениците, како и за подготовка на наставни единици. Ова, според извештајот, доведува до значително заштедено време – наречено „AI-дивиденда“ – кое потоа наставниците го вложуваат во поквалитетна комуникација и поголемо внимание кон учениците.
Истражувањето покажува дека:
- 74% од наставниците користат AI за административни задачи
- 57% за оценување
- само 16% изјавиле дека AI негативно влијае на квалитетот на нивната работа
Покрај ова, AI алатките придонесуваат и во намалување на образовните разлики. Дури 57% од наставниците веруваат дека вештачката интелигенција ќе ја подобри достапноста на образовни материјали за ученици со попреченост, додека кај наставниците во специјално образование тој процент изнесува 65%.
Важно е да се истакне дека овие позитивни ефекти се најизразени кај оние наставници кои редовно користат AI. Наставниците кои ги користат овие алатки поретко од еднаш неделно, имаат значително помала корист и заштеда на време.
Од друга страна, дури 40% од наставниците сè уште воопшто не користат AI, а само 19% од нив велат дека нивното училиште има јасно дефинирани правила за користење на вештачка интелигенција во наставата.
Интересно е што најголемата примена се забележува во средните училишта – но токму таму има и најмногу отпор кон нејзината употреба.
И наставниците и учениците изразиле загриженост дали користењето на AI ќе влијае негативно врз развојот на критичкото размислување и вештините за решавање проблеми.
Сепак, и покрај предизвиците, истражувањето завршува со оптимистичка порака: вештачката интелигенција има потенцијал значајно да го подобри образовниот систем, ако се користи внимателно и одговорно.