Сте се запрашале зошто портокалите се спакувани во црвени мрежички?

Супермаркетите се полни со мали трикови што често ни „бегаат“ од око додека брзаме. На пример, дали некогаш сте се запрашале зошто портокалите речиси секогаш се пакуваат во црвени, а лимоните во жолти мрежички?

Одговорот се крие во паметен визуелен трик, пишува Simply Recipes.

Оптичка илузија што го „продава“ овошјето

Решението на оваа „мистерија“ лежи во феномен наречен илузија на конфети — кој објаснува како предметите можат да изгледаат како да ја имаат бојата на позадината или шаблонот што е ставен врз нив. Бидејќи потрошувачите ја поврзуваат интензивно портокаловата боја со зрелост и сочност, дистрибутерите користат црвени мрежички за дополнително да ја нагласат природната боја на портокалите.

Со други зборови, црвената мрежа прави портокалите да изгледаат уште поинтензивно портокалови и попримамливи. Истиот принцип се применува и кај други цитрусни плодови со топли нијанси, како што се грејпфрутите и мандарините – тие исто така често се пакуваат во црвени или портокалови мрежи.

Психологија зад пакувањето

Овој феномен детално го проучувал Карл Гегенфуртнер, психолог за перцепција од Универзитетот Јустус Либиг во Германија. „Ако внимателно ги набљудувате супермаркетите,“ пишува тој во својата студија, „лесно ќе забележите дека овошјето и зеленчукот (на пр. лимони, кромид, тиквички или дури и компири) обично се пакуваат во мрежи чија боја одговара на бојата на идеалниот примерок.“ Затоа лимоните најчесто ги гледаме во жолти, а лиметите во зелени мрежички.

Бидете информиран купувач

Разбирањето на ваквите визуелни трикови може да ви помогне да станете повнимателен купувач. Наместо да се водите само според изгледот на пакувањето, проверете ја вистинската свежина и зрелост на овошјето и зеленчукот што го купувате.

Извор: Index.hr

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни