Велосипедизмот станува сè попопуларен облик на патување, бидејќи Европа сè повеќе ги прифаќа одржливите начини на движење и истражување.
Според податоците на Европската велосипедска федерација (ЕЦФ), велосипедскиот туризам отпаѓа на околу 2,3 милијарди патувања годишно во рамките на ЕУ, од повеќедневни авантури со опрема до лежерни возења покрај реката кои далеку ги надминуваат градските премини.
Нема подобро време да го прифатите овој начин на патување кој е толку добар за вашето здравје како што е за светот околу вас.
Подемот на возилата на две тркала во Европа
Љубовта кон велосипедизмот е длабоко вкоренета во европската ДНК.
Ова е континент на познати трки како што се Тур де Франс, Џиро д’Италија и Ла Вуета. Сепак, порастот на велосипедскиот туризам не е резервиран само за врвните конкуренти.
Сè повеќе, обичните патници планираат велосипедски одмори преку бавни и живописни рути кои обезбедуваат подлабоко и поеколошки искуство на истражување на светот.
ЕКФ наведува дека велосипедскиот туризам генерира повеќе од 44 милијарди евра годишно и поддржува илјадници мали бизниси, од рурални домаќинства до продавници за изнајмување велосипеди.
Во многу случаи, велосипедистите придонесуваат за развој на туризмот на помалку посетените места, со дополнителен приход и продолжување на туристичката сезона. Кога ќе се вклучат придобивките од подобро здравје и заштеда на гориво, ECF проценува дека вкупната вредност на придобивките од возењето велосипед за Европа е околу 150 милијарди евра.
Предностите на велосипедскиот туризам не се само економски.
Возењето велосипед, дури и на кратки растојанија, поддржува неколку цели за одржлив развој на ОН, од намалување на емисиите на јаглерод до подобрување на физичкото и менталното здравје, како и создавање поинклузивни и достапни транспортни системи.
Не е ни чудо што се повеќе патници избираат отворени, лесни и поздрави начини за патување наместо долги возења или летови.
Како една иницијатива ги менува правилата на игра
Во срцето на европската обнова на велосипедот е EuroVelo – континентална мрежа на долги велосипедски патеки дизајнирани да промовираат одржлив туризам и подобро поврзување во Европа.
Кога ќе биде завршена, мрежата ќе има речиси 61.000 километри и ќе вклучува 17 тематски рути развиени и координирани од ECF. До 2023 година, повеќе од 56.000 километри се веќе уредени, главно по специјализирани велосипедски патеки или тивки, помалку оптоварени патишта со дополнителни велосипедски ленти.
Секоја рута има свој карактеристичен карактер. EuroVelo 1, Атлантскиот крајбрежен пат, го следи западниот брег на Европа повеќе од 10.600 километри, од северна Норвешка, преку Велика Британија и Ирска, до Франција, Шпанија и конечно Португалија.
EuroVelo 6, речниот пат, ги следи Лоара, Рајна и Дунав низ центарот на континентот до Црното Море.
И EuroVelo 13, таканаречениот пат на железната завеса, ги поврзува поранешните граници на Студената војна сè до Турција и Грција, претворајќи ја поранешната линија на поделба во патека на откривање.
Нови правци и нови можности во развојот
EuroVelo продолжува да се шири низ цела Европа.
Во 2023 година, ECF ги објави плановите за EuroVelo 16, ибериска велосипедска патека од речиси 1.900 километри, која ќе ги поврзе Лисабон и Памплона преку Алентехо, Толедо, Мадрид и подножјето на Пиринеите до 2028 година.
Сепак, и други правци се исто така многу популарни.
Bay Cycle Way, десетгодишна патека долга 130 километри што го поврзува островот Walney со Glasson Dock во Ланкастер, привлекува три милиони велосипедисти годишно, според основачите на Morecambe Bay Partnership.
Исто така, националните влади ги засилуваат инвестициите.
Во Велика Британија, во февруари беше најавена инвестиција од речиси 355 милиони евра за подобрување на инфраструктурата за пешачење, возење велосипед и други форми на активен транспорт во Англија, што ќе донесе дополнителни 300 милји нови рути, побезбедни премини и бесплатна обука за стотици илјади училишни деца.
Градот Манчестер оди чекор понатаму, со цел да ги направи таканаречените „активни рути“ за пешачење, возење велосипед, автобуси и трамваи широко достапни преку Bee Network.
„Нашиот план да поврземе 95% од жителите на 400 метри квалитетни активни рути е можеби најамбициозниот во земјата“, рече градоначалникот на Манчестер, Енди Барнам.
Бидејќи владите инвестираат во инфраструктура погодна за велосипеди, а патниците сè повеќе бараат позначајни и еколошки начини за патување, велосипедизмот се истакнува по својата едноставност и достапност.