Според податоците на Федералберги, околу 36 милиони Италијанци патуваат од јуни до септември, а дури 88% од нив избираат одмор во земјата. Но, комбинацијата на екстремни горештини, скапите услуги и намалениот број странски туристи – особено Американци, кои годинава се помалку за 20% – ја нарушија летната заработка.
Климатските промени и цените ја менуваат сликата на туризмот
Температурите на Тиренското Море, Сардинија и Јадранската обала достигнуваат и до 40°C, што многумина ги одвраќа од одмор на плажа. Наместо тоа, сè повеќе туристи се одлучуваат за планински региони.
Според Асобалнеаре, во јули биле продадени 20% помалку влезници за плажи и базени во однос на минатата година, а на плажите во Лигурија, Римини и Пескара може да се видат празни лежалки.
Скапиот одмор – клучен проблем
Цените за еден чадор и две лежалки во просек чинат 212 евра неделно (во 2021 биле 182 евра). Кога ќе се додадат сместувањето, храната и останатите трошоци, четиричлена семејна седмица на море лесно надминува 6.500 евра.
Потрошувачкото здружение Алтроконсумо предупредува дека поради високите цени, над 40% Италијанци можат да си дозволат само 3–5 дена одмор.
Конкуренцијата расте, Италија губи чекор
Минатата година Италија беше петта најпосетена туристичка земја во светот со 57,8 милиони туристи, но растот на посетеноста беше само 1,4%. Во исто време, Шпанија, Грција и Турција бележат над 10% раст.