„Опенхајмер“ триумфираше на Оскарите со седум победи, вклучително за најдобар филм и режисер

„Опенхајмер“ на Кристофер Нолан, вознемирувачки поглед на раѓањето на атомската ера, доминираше на 96-тото доделување на Оскарите, освојувајќи седум награди, меѓу кои и за најдобар филм и за најдобра режија. Филмот, кој доби дополнителна резонанца во време на меѓународен конфликт, доби и Оскар за главната изведба на Џилијан Марфи како Џеј Роберт Опенхајмер и Роберт Дауни Џуниор како одмаздољубив бирократ.

„Направивме филм за човекот кој ја создаде атомската бомба, и за добро или за лошо, сите живееме во светот на Опенхајмер“, истакна Марфи во својот говор.

Седум години по победата за „Ла Ла Ленд“, Ема Стоун го доби својот втор Оскар за најдобра актерка за „Кутри суштества“. Стоун глумеше жена налик на дете која тргнува на патување за самооткривање во фантазијата на steampunk. Таа му се заблагодари на својот режисер Јорго Лантимос, со кого штотуку сними уште еден филм, „Видови на добрина“, истовремено размислувајќи за колаборативната природа на киното. „Најдобриот дел од снимањето филмови е тоа што сите сме заедно“, рече таа. „Чест ми е да го споделам ова со секој член на актерската екипа, со секој член на екипажот, со секој човек кој ја вложил својата љубов и грижа и својата брилијантност во снимањето на овој филм“.

Победата на Стоун беше една од четирите победи за „Кутри суштества“, кои исто така заработија статуетки во неколку технички категории.

Другите победници го искористија своето време на сцената за да дадат политички изјави. Џонатан Глејзер, режисер на најдобриот меѓународен добитник на долгометражен филм „Зона на интерес“, драма сместена во Аушвиц, зборуваше за насилството на Блискиот Исток и повлече паралели со пораката за неговиот жесток поглед на Холокаустот. Ова остварување ја освои и наградата за звук.

„Американска фикција“, сатира што ги истражува расата и уметноста, ја освои наградата за најдобро адаптирано сценарио, додека судската драма „Анатомија на падот“ заработи најдобро оригинално сценарио. „20 дена во Мариупол“, застрашувачка репортажа од опколен украински град, ја освои наградата за најдобар документарен филм. Директорот на ИТ, Мстислав Чернов, го привлече вниманието на човечките трошоци од руската инвазија – порака што доаѓа додека американската поддршка за Украина се колеба. „Русите убиваат десетици илјади мои сограѓани Украинци“, рече тој, додавајќи: „Посакувам никогаш да не го снимав овој филм.“

Били Ајлиш влезе во историјата, станувајќи најмладата двократна добитничка на Оскар на 22-годишна возраст, откако ја освои најдобрата песна за нејзината балада „Барби“ „What Was I Made For?“ Таа ја напиша песната заедно со нејзиниот брат, Финес О’Конел – парот што претходно освои  Оскар за пишување на темата на „Нема време за умирање“ од 2021 година. На другиот крај од старосната поделба, Хајао Мијазаки стана најстариот добитник на најдобра анимирана игра за „Момчето и чапјата“. 83-годишниот јапонски маестро за анимација претходно победи за „Spirited Away“ од 2002 година. Одличјето за најдобри визуелни ефекти го доби филмот „Годзила минус еден“ од Јапонија.

Најново

Последни колумни