Од „демонизиран“ жанр до културно богатство: Земјата каде што техното е официјално нематеријално културно наследство

Листата на нематеријално културно наследство им овозможува на државите потписнички на Конвенцијата на УНЕСКО да регистрираат „практики, претставувања, изрази, знаења и вештини што заедниците ги препознаваат како дел од нивното културно наследство“.

Електронската музика влезе на листата на нематеријално културно наследство на Франција, што претставува прв чекор кон признавање на таканаречениот „француски допир“ како дел од нематеријалното културно наследство на УНЕСКО.

Откако берлинската техно сцена беше додадена на листата на нематеријално наследство на Германија во 2023 година, електронската музика конечно доби официјално признание во Франција. Одлуката се смета за важен институционален чекор кон меѓународна заштита на овој музички правец.

Листата на нематеријално културно наследство им овозможува на државите потписнички на Конвенцијата на УНЕСКО да регистрираат „практики, претставувања, изрази, знаења и вештини што заедниците ги препознаваат како дел од нивното културно наследство“. На неа има различни форми на културно изразување, од музика и занаети, преку гастрономија, до традиционални игри и спортови.

„Електронската музика има сосема легитимно место во нашето национално нематеријално наследство“, изјави француската министерка за култура Рашида Дати, потврдувајќи го овој прв, но клучен чекор. Министерството за култура неодамна воведе посебен статус за клубовите, дефинирајќи ги како „простори за уметничко изразување и прослава“.

Иницијативата беше поддржана од претседателот на земјата

На почетокот на годината, францускиот претседател Емануел Макрон јавно ја поддржа иницијативата француската електронска музика, позната и како Француски допир, да аплицира за листата на нематеријално културно наследство на УНЕСКО.

„Ја сакам Германија, знаете колку сум проевропски настроен. Но, не треба да учиме од никого. Ние го измисливме електрото. Тоа е нашиот Француски допир“, рече Макрон.

Францускиот допир не е строго поврзан со еден звук, туку пред сè со географското и културното потекло. Оваа насока ја водеа уметници како Дафт Панк, Етјен де Креси, Боб Синклер, AIR, Касиус и други, и вклучува широк спектар на жанрови, од хаус и денс, до олд-школска електро и диско, до џез елементи и богато семплирање.

За Томи Водкран, претседател на организацијата Технопол, која се занимава со заштита и промоција на електронската музика и ја организира Париската техно парада од 1998 година, ова признание претставува „историски момент“.

„Ги пролеав првите солзи за електронска музика под солзавец, во време кога таа беше демонизирана. Солзата што ја пролеав денес е солза радосница, бидејќи нашата музика конечно е признаена како културно наследство“, изјави Водкран за АФП.

Меѓу четиринаесетте нови елементи впишани на списокот на нематеријално културно наследство на Франција се париската висока мода, земјоделските саеми во регионот Дуб, Дебаа, традиционална форма на песна и танц од жени од островот Мајот, корзиканскиот натпревар за поезија Chjam’è rispondi, како и Demoscena, движење на дигитална креативна култура.

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни