Нови правила за рачен багаж кај Ryanair, easyJet и Wizz Air за патувања кон Шпанија и Грција

Ако Европскиот парламент го одобри предлогот, ќе се гарантира едно бесплатно парче личен багаж по патник, со максимални димензии 40x30x15 см (вклучувајќи тркала и рачки), кое треба да може да се смести под седиштето

Европската Унија планира да воведе нови унифицирани правила за рачен багаж на летови, кои ќе важат и за британски патници што патуваат кон земји како Шпанија, Грција, Франција, Италија и Португалија.

Моментално, различни авиокомпании имаат различни правила за големина и цена на рачниот багаж, што доведува до конфузија и дополнителни трошоци за патниците. Но, според новиот предлог, ќе се утврди стандардна големина на торба што може бесплатно да се внесе во авион и нема да се наплатува дополнително.

Што ќе се промени?
Ако Европскиот парламент го одобри предлогот, ќе се гарантира едно бесплатно парче личен багаж по патник, со максимални димензии 40x30x15 см (вклучувајќи тркала и рачки), кое треба да може да се смести под седиштето.

Кои авиокомпании се засегнати?
Правилото ќе важи за сите авиокомпании базирани во ЕУ – вклучително и летови од и до земји надвор од ЕУ (како Велика Британија). Тоа ги вклучува Ryanair, easyJet, Wizz Air и други.

Што велат авиокомпаниите?
Ryanair изјави дека целосно ги следи правилата на ЕУ, но предупреди дека ако се присилат да дозволуваат поголем багаж бесплатно, тоа би значело повисоки цени на билетите и помал избор за патниците.

Зошто е ова важно?
Во минатото, патници биле принудени да плаќаат високи такси на аеродромот ако нивниот багаж бил само малку поголем од дозволеното. Новото правило има за цел да ја елиминира оваа несигурност и „злоупотребите“ со наплатување на рачен багаж – пракса за која шпанската влада дури и ги казни пет авиокомпании со вкупно 150 милиони фунти.

Тековни правила според авиокомпании:

  • Ryanair: Бесплатен багаж 40x20x25 см
  • easyJet: Бесплатен багаж 45x36x20 см
  • Ново предложено правило: Бесплатен багаж 40x30x15 см (само под седиште)

Ако правилото биде усвоено, тоа би ја направило европската авиоиндустрија пофер и поедноставна за патниците – особено оние кои патуваат често со нискобуџетни авиокомпании и се соочуваат со непредвидени трошоци на аеродромите.

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни