Нова технологија од пеколот: Мета шпиони со очила со вештачка интелигенција?!

Изгледа дека Мета повторно се заљубува во препознавањето на лицето – овој пат преку паметни очила кои не само што гледаат, туку и се сеќаваат кој сте. Во ерата на Трамп 2.0, приватноста очигледно ја губи важноста.

Целта го промени својот курс. Откако ја напушти технологијата за препознавање лице во првата верзија на паметните очила, сега активно ја развива. Компанијата, наводно, сака да ја вклучи оваа функција во новата генерација на уреди кои би можеле да идентификуваат луѓе во реално време, без нивна согласност. Овој потег покрена сериозни етички и безбедносни проблеми.


Новата генерација на очила ќе може да ги скенира лицата на луѓето околу вас и да ги идентификува по име – без нивно знаење. Интегрирањето на овие функции во идните слушалки за камери со вештачка интелигенција е исто така предмет на разгледување.

Функцијата внатрешно се нарекува „супер сензација“ и се заснова на постоечкиот режим на вештачка интелигенција во Ray-Ban Meta очилата, кој моментално трае околу 30 минути поради ограничувањата на батеријата. Но, кај новите уреди, кои се очекуваат во 2026 година, овој режим може да трае со часови.


Приватност на стаклени нозе

Звучи футуристички? Можеби. Но, она што загрижува е фактот што „суперсензацијата“ нема автоматски да вклучи предупредувачко светло кога очилата скенираат луѓе – за разлика од сегашните модели. Со други зборови: луѓето околу вас нема ни да знаат дека се снимени, анализирани и идентификувани.

Иако Мета вели дека корисниците ќе мора да ја свртат функцијата на себе, случајните минувачи кои „се најдоа на ќорсокак“ нема да имаат збор. Враќање на културата „Glasshole“ – само овој пат под брендот Мета.

„Еј Мета!“, заборавете на приватноста

Мета веќе тајно ја промени својата политика за приватност во април. Вештачката интелигенција во паметните очила сега се вклучува автоматски. Единствениот начин да го исклучите е да го деактивирате “Еј Мета!” команда.

Дополнително, веќе нема опција да се спречи компанијата да ги складира и користи вашите гласовни снимки за обука за вештачка интелигенција. Сето ова претставува сериозен удар за дигиталната приватност – но и показател за тоа колку далеку се движат границите кога станува збор за профитот.

Златното доба на надзорот?

Целта оди рака под рака со актуелната политика на власта. Федералната трговска комисија (FTC), под новата администрација, најави „флексибилен пристап“ за спроведување на прописите за приватност. Дури и термините како „реклама за надзор“ излегоа од употреба.

Комбинацијата од политичката клима, технолошкиот развој и сè послабите регулативи можеби нè туркаат кон ново доба – доба каде паметните очила знаат повеќе за вас отколку што би сакале. Или повеќе отколку што знаете.

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни