Мостот што ги поврзува бреговите на лагуната Гарсон во Уругвај можеби е најнеобичниот на светот. Иако беспрекорно ја извршува својата функција, многумина се изненадени од неговата форма. Имено, наместо да ја премине лагуната на најкраткиот можен начин, односно праволиниски, овој мост ја преминува со кружен облик, пишува Punkufer.hr.
Сообраќајот на кружниот мост не е организиран како во кружен тек, туку едноставно има два коловоза, по еден за секој правец, кои се одвојуваат по пристапот до мостот и по описот на полукругот, повторно се спојуваат и продолжуваат паралелно.
Зошто (во) круг?
Необичен и фотогеничен, овој мост веќе една декада ги воодушевува корисниците на социјалните мрежи, а секогаш има некој што сугерира дека мостот треба да биде прав. Сообраќајците, физичарите и инженерите, кои секогаш се подготвени да ги бранат своите ставови во коментарите, веројатно не се потрудиле да најдат одговор на прашањата на кои одговорот е – круг.
Мостот го дизајнираше Rafael Vinoli Architects со неколку цели на ум. Првата беше, секако, да се овозможи брзо преминување на автомобилите преку лагуната. Пред изградбата на мостот, тоа се правело со моторизирани траектни бродови кои можеле да примат само едно возило, така што пристигнувањето на другата страна на лагуната било многу побавно и покомплицирано.
Втората цел беше, и покрај изградбата на мостот, да се зачува биодиверзитетот, а за тоа кружната форма се покажа како добро решение. Прстенестата сенка на мостот се движи цел ден со Сонцето, а ако конструкцијата беше така изградена да беше полна во средината, делот на лагуната под мостот би бил постојано без светлина. Лагуната Гарсон е исто така подрачје од големо орнитолошко значење, дом на бројни видови птици, вклучувајќи и чилеанскиот фламинго, како и загрозени водоземци како Дарвиновата крастава жаба.
Трета причина за кружниот облик на мостот е безбедноста. Спуштањето од пристапниот пат во огромна кривина ве принудува да успорите, додека прав пат многумина ги „повикува“ да го притиснат гасот. И на крајот, иако тоа можеби нема да им се допадне на возачите, патниците повеќе ќе уживаат во погледот на лагуната кога возат побавно, а проектот вклучува и места за седење, за уживање на ивицата на овој мост.
Изградбата на овој атрактивен мост, кој чини повеќе од 10 милиони евра, започна во септември 2014 година, а мостот беше отворен за јавноста кон крајот на 2015 година. Изграден е од повеќе од 450 тони железо и три и пол илјади кубни метри бетон. Пречникот на прстенот е 202 метра, а мостот е доволно висок за да овозможи несметано поминување на пловидбата под него.
Освен што ги поврзува уругвајските региони Роча и Малдонато, мостот Лагуна Гарсон стана вистинска туристичка атракција, како и омилено место за рекреација на жителите кои сега можат да шетаат, возат велосипеди и уживаат во панорамскиот поглед на лагуната од 360 степени.