Легендарниот Трабант денеска го слави својот роденден

Според податоците од различни извори, тој бил во производство од 1957 до 1991 година, а во тој период биле произведени 3,7 милиони парчиња

Легендарниот источногермански автомобил Трабант го слави својот 67 роденден. На денешен ден во 1957 година, производството започна во фабриката во Цвикау.

„Бесна правосмукалка, стампедо, паѓање на завеси и Хонекерова одмазда“ беа прекарите што ги носеше легендарниот автомобил од Источна Европа. Беше невообичаено бидејќи имаl двотактен мотор со тело од дуропласт.

Според податоците од различни извори, тој бил во производство од 1957 до 1991 година, а во тој период биле произведени 3,7 милиони парчиња.
Изработени се четири модели, Трабант 500, Трабант 600, Трабант 601 и Трабант 1.1. Дизајнот не беил променет до лансирањето на четвртиот модел, кој се појавил на пазарот само една година пред крајот на производството. Овие модели беа означени според коњските сили на моторите што ги имале.

Името Трабант доаѓа од германскиот збор drabant што значи сателит или придружник. Инспирацијата дошла од тогашниот советски сателит Спутник, кој бил лансиран еден месец претходно.

Еден од класичните прекари по кои беше познат овој автомобил е Траби.

Во комунистичка Источна Германија, благодарение на ниската цена, тој бил најчестиот автомобил. Затоа, според пишувањата на медиумите, Германците биле на листи на чекање и до 13 години за да го купат својот Трабант. До еден произведен модел дошле 43 потенцијални купувачи. Исто така, цената на користениот трабант на слободниот пазар била двојно повисока од новиот.
Материјалот од кој е направен е долговечен, па просечната старост на Трабант била околу 28 години. Затоа и денес може да се најде во продажба на порталите за половни возила.

Трабантот тежел околу 600 килограми. За разлика од денешните суперавтомобили кои достигнуваат 100 километри на час за неколку секунди, на Trabant му беа потребни 21 секунда.

Источногерманската легенда беше голем загадувач. Имаше пет до седум повеќе емисии на стакленички гасови отколку што се дозволени денешните автомобили. Интересно е и тоа што немаше пумпа за гориво, па резервоарот стоеше над моторот за горивото да пристигне по гравитација. Ова го зголеми ризикот од пожар во случај на директен судир.

По повторното обединување на Германија, стана јасно дека нема повеќе простор за Trabant на пазарот, па производството беше прекинато во 1991 година. Фабриката во Цвикау беше. купен од Фолксваген, а остатокот од компанијата беше преименуван. Volkswagen продолжи да произведува автомобилски мотори во оваа фабрика, како и моделите Golf и Passat.

Иако Trabant на почетокот на своето производство се сметаше за еден од помодерните автомобили на своето време, на крајот од својот живот тој стана симбол на заостанатоста на Источна Германија.

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни