Криза во воздухопловството: Што се случува со авионските линии?

Еден од најзагрижувачките трендови е одливот на нискобуџетни авиокомпании од германските аеродроми. Компании како „Рајанер“ и „Изиџет“ значително го намалија бројот на авиони стационирани во земјата, префрлајќи ги во други европски држави каде условите се поповолни. Од вкупно 190 авиони што биле базирани во Германија пред неколку години, денес остануваат само околу 130, што претставува пад од речиси една третина.

И покрај постепеното враќање на патничкиот сообраќај, воздухопловството во Германија и натаму се бори со последиците од пандемијата и економските предизвици. Податоците покажуваат дека бројот на патници во првата половина од годинава достигнал речиси 100 милиони, но тоа сè уште е значително под нивото од 2019 година, пред здравствената криза да го наруши глобалниот транспорт.

Еден од најзагрижувачките трендови е одливот на нискобуџетни авиокомпании од германските аеродроми. Компании како „Рајанер“ и „Изиџет“ значително го намалија бројот на авиони стационирани во земјата, префрлајќи ги во други европски држави каде условите се поповолни. Од вкупно 190 авиони што биле базирани во Германија пред неколку години, денес остануваат само околу 130, што претставува пад од речиси една третина.

Овој тренд во воздухопловството има пошироки економски импликации. Секој авион со среден дострел, според проценките, поддржува стотици работни места и придонесува со десетици милиони евра во националната економија. Намалувањето на присуството на авиокомпаниите не само што ја ослабува меѓународната поврзаност на Германија, туку и предизвикува директни загуби за локалните заедници и бизниси поврзани со авијацијата.

Претставници од индустријата предупредуваат дека високите даноци и такси се меѓу главните причини за оваа состојба. За типичен лет во рамките на Европа, трошоците по патник достигнуваат околу 35 евра, што според експертите е неодржливо и неконкурентно во споредба со другите пазари. Тие повикуваат на реформи и намалување на фискалниот товар за да се спречи понатамошно слабеење на секторот.

Иако зимскиот распоред на летови, кој започнува кон крајот на октомври, предвидува благо зголемување на капацитетот на германските аеродроми, очекувањата за целосно закрепнување остануваат скромни. Домашните летови, кои традиционално имаат силна улога во германскиот транспортен систем, се особено погодени, достигнувајќи само половина од нивото пред кризата.

Во меѓувреме, други европски земји бележат побрзо закрепнување. Според последните проценки, нивниот капацитет ќе надмине дури и пред-пандемиските нивоа, што дополнително ја нагласува потребата Германија да ги преиспита своите политики и да создаде поповолна средина за авиопревозниците.

Воздухопловството останува клучен за мобилноста, туризмот и економскиот раст. Без стратешки мерки и поддршка, Германија ризикува да го изгуби своето место како еден од водечките центри за воздушен сообраќај во Европа.

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни