Бела Барењи бил австриски инженер од унгарско потекло, познат како „татко на пасивната безбедност“ во автомобилската индустрија. Неговите изуми, како што се концептот безбедносната патничка кабина, станале стандарди што спасиле безброј животи на патиштата низ светот.
Живот и кариера
Роден бил во Хиртенберг, близу Виена, тогаш во рамките на Австро-Унгарија. Неговиот татко, Јено Барењи, бил унгарски воен офицер, а мајка му, Марија Келер, потекнувала од австриско индустриско семејство. По завршувањето на студиите по машинство и електротехника на Техничкиот универзитет во Виена, Барењи работел во неколку автомобилски компании, меѓу кои Austro-Fiat, Steyr и Adler. Во 1939 година се приклучил на Daimler-Benz, каде што останал до пензионирањето во 1972 година.
Клучни изуми и придонеси
Во 1952 година, Барењи го патентирал концептот на Crumple zone– предни и задни делови на автомобилот што се деформираат при судир, апсорбирајќи ја енергијата на ударот и заштитувајќи ги патниците. Првиот модел со оваа технологија бил Mercedes-Benz W111 (1959). Денес, сите модерни автомобили имаат оптимизирани зони на згужвување за различни типови судири (фронтални, странични, заден удар).

Безбедносна патничка кабина
Барењи ја развил идејата за цврста патничка кабина што останува недопрена при судир, додека остатокот од возилото апсорбира енергија. Оваа технологија е основа на пасивната безбедност и денес се изработува од високоотпорни материјали, како што се челик со висока цврстина и алуминиумски легури.
Безбеден управувачки волан
Тој го развил и концептот на управувачки волан со прилагодлив управувачки столб, кој при судир се повлекува наназад за да го намали ризикот од повреди на возачот.
За време на својата кариера во Daimler-Benz, Барењи регистрирал над 2500 патенти, што го прави еден од најплодните пронаоѓачи во историјата. Неговите иновации се основа на безбедносната филозофија на Mercedes-Benz и станаа индустриски стандарди.
Уште во 1925 година, додека студирал, Барењи осмислил концепт на автомобил со задно поставен мотор и аеродинамична каросерија, што претходело на дизајнот на Volkswagen Beetle. Во 1994 година беше воведен во Автомобилската куќа на славните во Детроит, а во 1999 година беше номиниран за титулата „Автомобилски инженер на векот“.