Изборите во Германија нема да ја спасат автомобилската индустрија

Основачот на „Шмидт Аутомотив Рисерч“, Мет Шмит, смета дека шансите за владата да издвои финансиски средства за автомобилската индустрија се мали. Секторот и понатаму ќе бара стабилност на цените на енергијата и конкурентни цени за енергетски интензивните индустрии.

Инвеститорите во германската автомобилска индустрија можат да се опуштат. Федералните избори и нивниот резултат нема да го потресат пазарот. Меѓутоа, проблемот е што сите оние кои очекуваа брзи решенија за долгогодишните проблеми на индустријата, ќе останат разочарани.

Заканите од увоз на кинески возила во Европа и ветениот трговски конфликт на Трамп со царините, остануваат како проблем. Слабата продажба на електрични возила бара субвенции од владата која веќе се бори со недостиг на средства. Вкупниот пазар на седани и SUV возила исто така може да добие поттик, но тоа не треба да се очекува.


Може да се случи и една позитивна работа. Европската унија може да ги ублажи правилата за емисија на CO2. Според правилата, продажбата на нови бензински и дизел возила ќе биде забранета од 2035 година.

Што покажуваат резултатите од изборите?

Резултатите од изборите покажуваат можност за коалиција меѓу конзервативната партија CDU/CSU, која победи со 33 проценти и левичарската СПД со 19 проценти. Десничарската Алтернатива за Германија (AfD) го освои второто место со 24,1 проценти.

AfD е десничарска либертаријанска партија која се залага за пониски даноци и помала улога на државата. Нејзините барања за прекинување и поништување на масовната имиграција се премногу строги. Според „Политико“, лидерот на CDU и веројатен идниот канцелар на Германија, Фридрих Мерц, наследува економија во рецесија. Дополнително оптоварена со кризата во автомобилската индустрија.

„Тој ги препознава проблемите: високите трошоци за енергија и труд, како и жестоката конкуренција во транзицијата кон електрични возила. Меѓутоа, не беше конкретен во врска со тоа како планира да им помогне на производителите на автомобили“, наведува „Политико“.

Прашање за регулативите за емисија на CO2

Инвестициона банка UBS истакнува дека ниту CDU/CSU, ниту СПД предложиле конкретни мерки за поттикнување на побарувачката за автомобили. СПД се залага за повторно воведување на субвенции за електрични возила, кои беа укинати пред нешто повеќе од година дена, што доведе до нагло опаѓање на германскиот пазар на електрични возила. Меѓутоа, конзервативниот манифест на CDU не ја споменува оваа тема, а UBS смета дека нови субвенции за електрични возила се малку веројатни.

CDU/CSU гласно ја критикуваше забраната за продажба на автомобили со SUS мотори од 2035 година, која ја воведе ЕУ, наведува UBS.

„Како веројатен следен канцелар, Мерц се позиционираше себе и својата партија како про-бизнис и против бирократија. Затоа инвеститорите би можеле да станат нешто оптимистични во поглед на конкурентноста на германските производители на среден рок. Сепак, не би инсистирале премногу на овој аргумент, бидејќи предизвиците на индустријата имаат глобален карактер. Клучните проблеми на германските производители – губењето на пазарниот удел во Кина, доаѓањето на кинеските брендови во Европа, ризикот од американски царини – се надвор од контролата на идната германска влада“, се вели во извештајот на UBS.

Погласни барања за ублажување на целите за намалување на CO2

Основачот на „Шмидт Аутомотив Рисерч“, Мет Шмит, смета дека шансите за владата да издвои финансиски средства за автомобилската индустрија се мали. Секторот и понатаму ќе бара стабилност на цените на енергијата и конкурентни цени за енергетски интензивните индустрии.

„Што се однесува до регулативите за CO2, очекуваме погласни барања за ублажување на целите за намалување на емисиите, имајќи предвид дека CSU, која традиционално гласно лобира за автомобилската индустрија, сега се враќа во центарот на одлучувањето, додека Зелените излегуваат од еднаквоста“, вели Шмит.

„Ако следните четири години се одржат вонредни избори, растот на AfD може дополнително да се зголеми, што би можело да го стави на пат да стане најголема партија“, додава Шмит.

Здружението на германски производители на автомобили апелираше на брзо формирање на влада.

„Германија сега има потреба од стабилна влада што е можно побрзо… Силен и единствен германски глас во Европа е од клучно значење, како и реформи внатре во земјата“, се наведува во соопштението на VDA.

Овој став веројатно го делат и инвеститорите, кои се свесни дека процесот на формирање на влада може да биде многу комплициран и да трае месеци, а не денови.

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни