Германските автомобилски гиганти ја губат битката за иднината: Кинезите и Тесла го преземаат врвот во трката за електрична доминација

Германската автомобилска индустрија губи место во однос на своите конкуренти во транзицијата кон електрична мобилност, објави Меѓународниот совет за чист транспорт (ICCT) во својот годишен извештај, објави dpa.

Во претходните години, ICCT ги рангираше BMW, Mercedes и Volkswagen на врвот на листата. Сепак, во изданието за 2025 година, Германците беа претекнати од конкурентите од Кина.

BMW падна од трето на петто место, Mercedes од четврто на седмо, а VW од седмо на осмо. Групацијата со седиште во Волфсбург беше петта пред две години.

Во исто време, кинеските производители напредуваа. Geely, кој, заедно со MG, ги вклучува Volvo и SAIC под својот чадор, ги претекна BMW и Mercedes и го освои третото и четвртото место.

Другите кинески брендови – Chang’an, Chery и Great Wall – исто така постигнаа значителен напредок.

„Оваа година покажува дека европските производители на автомобили пропуштија можност минатата година“, рече Питер Мок, директор на ICCT за Европа.

Со забрзувањето на електрификацијата на глобалните пазари, германските производители – кои зависат од извозот – заостануваат и се под притисок.

Првите две места ги зазедоа Tesla и кинескиот BJD, кои во 2024 година за прв пат продадоа повеќе електрични автомобили од компанијата на Илон Маск.

Секоја година, ICCT проценува колку успешно најголемите светски производители на автомобили преминуваат на возила со нулта емисија.

Користи 10 критериуми, поделени во три групи: доминација на пазарот, технолошки перформанси и стратешка визија. Тие вклучуваат, меѓу другото, колку енергија користат возилата, производствени ресурси и мешавина на производи во различни класи на возила.

Германските производители изгубија поени во речиси сите категории, додека конкурентите од Кина главно се подобрија.

На пример, BMW падна поради доцнење во електрификацијата на брендот Mini, а Mercedes и Volkswagen поради доцнење во најавеното рециклирање на батерии.

Меѓу Европејците, Стелантис, сопственик на брендовите Опел, Пежо и Фиат, забележа голем скок. Оваа година, гигантската компанија го делеше петтото место со БМВ.

Германските производители се проследени од американските Џенерал Моторс и Форд, како и францускиот Рено. На дното на листата се производителите од Јапонија и Јужна Кореја.

Индиската Тата, сопственик на Јагуар и Ленд Ровер, претходно беше последна, но се искачи за 2025 година и сега е класифицирана како компанија во транзиција која го започна преминот кон производство на возила со нулта емисија.

Сепак, сите германски и европски производители спаѓаат во оваа категорија.

Во 2015 година, ICCT со седиште во Вашингтон ја разоткри манипулацијата на Фолксваген со мерењата на емисиите на возилата, што се претвори во голем скандал.

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни