Крах или спас: Европските автомобилски гиганти на средба со Урсула фон дер Лајен

Европската автомобилска индустрија е во „смртна опасност“, предупредуваат експертите – ќе донесе ли самитот во Брисел спасоносно решение?

Европската автомобилска индустрија се соочува со најголемата криза во својата историја – пад на продажбата, високи трошоци за енергија и жестока глобална конкуренција. Европскиот комесар за индустрија, Стефан Сежорне, уште во април предупреди дека „постои ризик мапата на светската автоиндустрија да се црта без Европа“.

Во петок, претседателката на Европската комисија Урсула фон дер Лајен ќе ги собере најголемите автомобилски извршни директори во Брисел. Тоа ќе биде третиот и последен „Стратешки дијалог за иднината на автомобилската индустрија“ годинава.

Иако ЕУ веќе усвои Индустриски акционен план со милијарди евра за развој на батерии и истражување, производителите се жалат дека напредокот е бавен и дека „чувството на итност не исчезнало“.

Пазарот на електрични возила стагнира околу 15% пазарен удел, а недостигот од инфраструктура е клучен проблем. Според проценките на ACEA, до 2030 година ќе бидат потребни 8,8 милиони јавни полначи, речиси десет пати повеќе од сегашниот раст.

Автогигантите бараат флексибилност во регулативите за CO2 и преиспитување на забраната за мотори со внатрешно согорување. „Не може да ги натерате луѓето да купуваат автомобил што не го сакаат“, предупреди Сигрид де Врис од ACEA.

Меѓутоа, кинеските производители брзо напредуваат и ја заземаат глобалната сцена со ниски трошоци и масовно производство на електрични автомобили, додека САД дополнително притискаат со царини врз европските возила.

Судбината на европската автоиндустрија – која обезбедува над 13 милиони работни места и придонесува со околу еден билион евра во економијата на ЕУ – зависи од тоа дали политичарите и индустријата ќе најдат заеднички пат за опстанок.

Извор: Euronews

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни