Џулијан е работник кој никогаш не спие: Прави 120.000 повици месечно и е вашата нова конкуренција

Гигантот за центри за податоци Equinix со помош на агент за вештачка интелигенција го скрати времето за обработка на ИТ барањата од пет часа на само 30 секунди и заштеди милиони.

Автономните агенти за вештачка интелигенција преземаат канцелариски работни места, носејќи милиони заштеди и отворајќи ја вратата кон нова ера на бизнисот

Дигиталниот вработен Џулијан „работи“ во стартапот Connecteam – автономен агент за вештачка интелигенција чија работа е да прави телефонски повици. Тој прави повеќе од 120.000 разговори со потенцијални клиенти месечно и ги реактивира старите контакти, што на компанијата ѝ носи повеќе од 450.000 долари годишно заштеда на плати, пишува Јутарњи лист.

Џулијан сè прави сам

Џулијан е пример за агентска вештачка интелигенција (Agentic AI) – систем кој не само што одговара на барања, туку самостојно планира и извршува задачи со цел да ја постигне дадената цел. За разлика од класичната генеративна вештачка интелигенција, која реагира само на барањата на корисниците, агентската вештачка интелигенција е проактивна – пребарува на интернет, користи бази на податоци и алатки, донесува одлуки и ги спроведува без постојана човечка интервенција.

Во пракса, ваквите агенти веќе го менуваат работењето на големите компании. Гигантот за центри за податоци Equinix со помош на агент за вештачка интелигенција го скрати времето за обработка на ИТ барањата од пет часа на само 30 секунди и заштеди милиони. Фудбалскиот клуб Лидс Јунајтед го намали бројот на ИТ барања за 35 проценти. Агентите се користат и во финансиите, банкарството и фармацевтската индустрија – од автоматска анализа на податоци до контрола на производството на лекови.

Развојот на агентската вештачка интелигенција го водат компаниите OpenAI, Google DeepMind и Anthropic, но и технолошките гиганти како Microsoft и Meta, кои овозможуваат широка примена на овие системи во бизнисот.

Безбедносни ризици

Автономијата на агентите носи и безбедносни ризици: грешки во системската врска, злоупотреби меѓу агентите и употреба на лажни, „синтетички“ идентитети за финансиски измами.

Но, нема враќање назад – новата дигитална работна сила веќе пристигна. Како и Џулијан, агентите за вештачка интелигенција стануваат рамноправни „вработени“ кои носат огромна продуктивност и заштеди, но исто така го отвораат прашањето како безбедно и одговорно да се управува со нив во годините што доаѓаат.

Низ целиот свет, компаниите сè повеќе воведуваат нова дигитална работна сила – агентска вештачка интелигенција (Agentic AI), системи кои не чекаат команди, туку работат независно за да постигнат специфични цели. За разлика од генеративната AI, како што е ChatGPT, која реагира само на барање и произведува текст или слики, агентската AI е проактивна и автономна.

Ваквите агенти на AI можат да пребаруваат на интернет, да користат бази на податоци и апликации, да донесуваат одлуки и да извршуваат задачи од реалниот свет – на пример, целосно да планираат и резервираат патување, од купување авионски билети до резервација на хотел.

Нивната сила лежи во способноста за расудување, запомнување на претходните чекори и користење на дигитални алатки. Целиот процес работи во кругот на перцепција, планирање, дејствување и проверка на резултатите.

Големи заштеди

Во пракса, веќе се постигнуваат големи заштеди. Equinix воведе агент на AI кој автономно сортира ИТ барања во рамките на Microsoft Teams. Денес, агентот обработува дури 82% од сите барања со точност од 96%, намалувајќи го времето на нивна обработка од пет часа на само 30 секунди, што донесе милиони долари заштеда на компанијата.

Агентската вештачка интелигенција на тој начин го движи светот од „економија на информации“ во „економија на дејствување“ – вештачката интелигенција повеќе не е само за давање одговори, туку и за фактичко извршување на работата.

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни