Данска пиварница вработила виртуелни луѓе- асистенти со вештачка интелигенција

Тие имаат имиња, лица и емаил адреси, но постојат само во дигиталниот свет – пет нови членови на тимот во данската пиварница Royal Juniper воведуваат нова ера во употребата на вештачката интелигенција на работното место.

Менаџментот на компанијата ја гледа оваа промена како клучен чекор кон поцелосно искористување на потенцијалот на вработените.

„Она во што сме добри како луѓе е креативноста, емпатијата и познавањето на нашите клиенти“, рече директорот за маркетинг, Мишала Сване. „Со работа со дигитални колеги, нашите вработени добиваат поддршка во извршувањето на рутинските задачи и пронаоѓањето информации“.

Во соработка со данската компанија „Манифолд АИ“, тимот е засилен со пет колеги со вештачка интелигенција: експерт за бренд КондиКај, пазарен аналитичар Атена, Прометеј кој обработува податоци за продажба, сомелиер Молер специјализиран за спарување на храна и пиво и трговски советник Ела.

На почетокот тие функционирале без имиња, но сега сите петмина имаат виртуелни биографии, се пресоблекуваат и секојдневно комуницираат со колегите преку чет и емаил. Имаат дури и „фотографии“ – тројца мажи и две жени, сите со атрактивен изглед.

„Кога додадовме фотографија на агентите со вештачка интелигенција, употребата и ангажманот се зголемија четирикратно“, рече Свејн.

Исто така, се наведува дека вработените луѓе не покажале страв во прифаќањето на нивните дигитални колеги.

Јан Дамсгард, професор по дигитална трансформација на бизнис школата во Копенхаген, објаснува дека работниците со вештачка интелигенција често се дизајнирани како „луѓе“ – за да им биде попријатно на останатите да комуницираат со нив.

„Тие беа создадени за да решаваат конкретни задачи“, вели Дамсгард.

Во Royal Juniper, вториот најголем производител на пиво во Данска, Карин Јоргенсен, која го води тимот за собирање и анализа на податоци, секојдневно комуницира со Атина, нејзиниот „партнер за анализа на пазарот“.

Таа моментално истражува безалкохолни пива, а Атина ја води низ готови извештаи и прегледи на пазарот преку Microsoft Teams.

„Порано добивавме неколку мејлови. Моравме да бараме стари извештаи и информации за врски. Сега работиме многу побрзо и поефикасно“, вели Јоргенсен.

Дополнителна предност, според неа, е што анализата и споредбата на податоците сега се чуваат во рамките на компанијата, што ја зголемува нивната вредност и придонесува за подобра организација на работата.

Јоргенсен верува дека во иднина Атина ќе може да учествува и на состаноци.

Сепак, менаџерката Лизе Кнуперт Хордам предупредува дека вработените не смеат да го изгубат своето критичко размислување: „Морате да бидете внимателни за сè што предлага КондиКеј – сепак тој е само машина“.

„Сè што кажува се заснова на податоците што му ги дадовме. Тие информации имаат вредност, но потребен е човечки допир и креативно размислување“, нагласува таа.

За Мишала Сване, развојот на овие дигитални колеги не е само технолошки напредок, туку и основа за создавање хибриден тим од луѓе и вештачка интелигенција кои соработуваат без бариери.

Сепак, секоја нова технологија носи одредени ризици, според професорот Дамсгор. Во овој случај, прашањето е што се случува кога вашиот најблизок соработник не е човек, туку систем на вештачка интелигенција? Како да се реши конфликтот помеѓу вработен и дигитален колега?

„Сè уште знаеме многу малку за тоа“, вели Дамсгард, со надеж дека одговорите ќе дојдат како што технологијата се развива понатаму.

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни