Дали сте љубезни кон чет-ботовите: Како „ве молам“ и „благодарам“ влијаат на комуникацијата со вештачката интелигенција?

Прашањата што корисниците ги поставуваат до системите за вештачка интелигенција, еднаш како кратки команди, а друг пат како учтиви барања, покажаа јасни разлики во квалитетот на одговорите.

Дали сте учтиви кога разговарате со вештачката интелигенција? И ако е така, дали го правите тоа затоа што мислите дека е правилно, или можеби се плашите дека грубоста може да има последици кога роботите ќе ја преземат контролата? Според најновото истражување, вашиот одговор може да открие многу повеќе за вашата врска!

Глобална студија спроведена од Future Publishing на крајот од 2024 година дава шокантни податоци за тоа како се однесуваме кон дигиталните асистенти. Анкетата, во која учествувале повеќе од 1.000 испитаници од САД и Велика Британија, покажува дека повеќето луѓе всушност се трудат да бидат љубезни кон своите уреди со вештачка интелигенција.

Околу 67% од Американците и 71% од Британците кои користат вештачка интелигенција признаваат дека редовно користат фрази како „ве молам“ и „благодарам“ кога комуницираат со своите дигитални асистенти.

Овие податоци укажуваат на значително зголемување во споредба со претходните резултати – зголемување од 3% во САД и дури 11% во Велика Британија, што покажува дека постои растечка свест за тоа како комуницираме со машините.

Зошто сме љубезни кон роботите?

Зошто луѓето се трудат да бидат љубезни кон дигиталните асистенти? Мнозинството (82%) од испитаниците велат дека тоа е затоа што веруваат дека љубезноста е универзална вредност, што важи и за машините.

Сепак, изненадувачки 12-18% од испитаниците признаваат дека се љубезни кон вештачката интелигенција поради страв дека роботите би можеле да го „запомнат“ нивното однесување и потенцијално да донесат негативни последици кога (веруваат) дека вештачката интелигенција ќе преземе контрола.

Од друга страна, една третина од корисниците не гледаат потреба да бидат учтиви кога комуницираат со машини. Оваа група е поделена на оние кои сметаат дека нема смисла да се биде учтив кон компјутерска програма и оние кои сакаат комуникацијата да биде што е можно поефикасна и пократка.

Помлади корисници и пријателство

Интересно е што помладите корисници имаат поголема веројатност да прескокнуваат учтиви фрази кога разговараат со вештачка интелигенција, додека постарите корисници честопати се однесуваат кон дигиталните асистенти со исто почитување како и кон луѓето. Ова покажува дека генерацијата и воспитувањето играат клучна улога во начинот на кој комуницираме со технологијата.

Експериментите спроведени од експерти од Botify потврдија дека учтивоста носи подобри одговори. Прашањата што корисниците ги поставуваат до системите за вештачка интелигенција, еднаш како кратки команди, а друг пат како учтиви барања, покажаа јасни разлики во квалитетот на одговорите. Прашањата формулирани со учтивост речиси секогаш резултираа со подетални и покорисни одговори.

Гигантите ја препознаа важноста на љубезноста

Големите компании, како што е Amazon, исто така ја препознаа важноста на љубезноста при интеракција со вештачка интелигенција. Уште во 2018 година, Amazon ја претстави функцијата „Магичен збор“ за Alexa уредите, која ги охрабрува децата да ги користат зборовите „ве молам“ и „благодарам“ кога комуницираат со уредот.

Иако ова започна како дизајнерска одлука за да се научи бонтон кај децата, експертите веруваат дека може да има далекусежни социјални последици.

Љубезноста на вештачката интелигенција е повеќе од бонтон

Без разлика дали верувате дека е потребно да бидете добри кон машините или не, едно е сигурно: нашиот однос со технологијата станува сè посложен бидејќи вештачката интелигенција станува составен дел од нашите животи. И можеби, ако ништо друго, добриот однос кон ChatGPT може да има свои придобивки, никогаш не знаете кога ќе ви треба дополнителен детален одговор.

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни