Автомобилите одамна престанале да бидат само средство за транспорт. Тие се симбол на слобода, статус, технологија и култура. Но зад нивната секојдневна употреба се кријат стотици необични, фасцинантни и понекогаш апсурдни факти што го прават светот на автомобилите уште поинтересен. Од првиот семафор до лимузини со хелиодром, автомобилската историја е полна со изненадувања.
Првиот семафор во светот бил поставен во Кливленд, САД, во 1914 година. Тој бил одговор на хаосот на улиците каде што се мешале автомобили, коњи, пешаци и трамваи. Денес, семафорот е незаменлив дел од урбаниот живот, но неговото потекло е доказ за тоа колку брзо се менувале навиките со појавата на автомобилите.
Интересно е што првата сообраќајна несреќа е забележана уште во 1769 година, иако автомобилот тогаш бил парна машина. Возилото сè уште се чува во хаварисана состојба, како историски артефакт. Првиот смртен случај поврзан со автомобил се случил во 1896 година, што покажува дека безбедноста отсекогаш била предизвик.

Автомобилот е најрециклираниот производ во светот. Над 80% од неговите делови можат да се рециклираат, што го прави еколошки потенцијал за иднината. Во време кога одржливоста е клучна, автомобилската индустрија се обидува да го намали својот отпечаток преку електрични возила и рециклирани материјали.
Најскапиот автомобил некогаш произведен е Bugatti Royale Kellner Coupe, кој чини 8,7 милиони долари. Но уште пофасцинантен е фактот дека Ferrari 250 GTO бил продаден за над 80 милиони долари, што го прави најскапо продаден автомобил на аукција. Овие возила не се само машини – тие се уметнички дела.
Најдолгиот автомобил некогаш направен е лимузина долга 30,5 метри, дизајнирана во 1986 година. Таа има 26 тркала, брачен кревет, бар, базен и хелиодром. Ова возило е доказ дека автомобилите можат да бидат и екстравагантни архитектонски проекти.
Спротивно на тоа, најмалиот автомобил во сериско производство е Peel P50, со димензии од 137 x 99 см и тежина од само 59 кг. Овој модел од 60-тите години е запишан во Гинисовата книга на рекорди и стана популарен благодарение на емисијата „Top Gear“.
Во Јужноафриканската Република, автомобилите BMW се опремени со фрлачи на пламен за да се спречат кражби. Овој факт звучи како сцена од акционен филм, но е реалност во земја каде што безбедноста е приоритет.
Во Франција, алкотестот е дел од задолжителната опрема во секој автомобил. Ова е пример за тоа како различни земји имаат уникатни регулативи поврзани со возењето. Во Јапонија, пак, луѓето над 75 години мора да имаат посебна налепница на задниот дел од автомобилот, што служи како предупредување за другите возачи.

Volkswagen има интересна традиција – многу од нивните модели се именувани по ветрови. Passat, Polo, Jetta – сите добиле имиња инспирирани од природни воздушни струи, што додава поетска димензија на брендот.
Најбрзата промена на моторот е извршена за само 42 секунди, на Ford Escort во 1985 година. Тим од британски маринци го поставил овој рекорд, покажувајќи дека брзината и прецизноста не се резервирани само за тркачки патеки.
Во Лос Анџелес има повеќе автомобили отколку луѓе. Овој факт е показател за зависноста од автомобилскиот транспорт во модерните градови, но и за предизвиците со урбаниот сообраќај.
И конечно, автомобилите не се само технички уреди – тие се дел од нашата култура, историја и иднина. Од првите парни машини до електричните возила и автономните системи, автомобилите го следат човештвото во неговиот развој. И секој нов модел, секоја нова иновација, носи нова приказна – понекогаш смешна, понекогаш драматична, но секогаш фасцинантна.