Алгоритмот на TikTok промовираше видеа кои ја слават војната и оружјето кај корисниците во Холандија за време на самитот на НАТО летово – дури и кога тие пребаруваа неутрални поими, покажува нова истрага.
Европската непрофитна организација AI Forensics искористила 12 TikTok сметки со локација во Холандија за да ги спореди препораките на апликацијата на страницата „For You Page (FYP)“ со резултатите од пребарување, пред и по самитот на НАТО во јуни во Хаг, кој се фокусираше на зголемување на одбранбените трошоци на земјите-членки.
Сметките пребарувале неутрални поими како „nato“, „nato summit 2025“, „nato news“. Истражувачите потоа гледале видеа на FYP еднаш дневно по еден час за да видат што ќе им биде препорачано од моќниот алгоритам на TikTok.
Потоа ја анализирале содржината на видеата и ги класифицирале.
Од неутрално до милитаристичко за неколку видеа
Иако најголемиот дел од почетната содржина била неутрална, таа многу брзо преминувала во видеа со јасни теми за воени конфликти, сценарија за војна и шпекулации за Трета светска војна.
На пример, 40 % од видеата на For You Page прикажувале војска и оружје, а уште 19 % се однесувале на потенцијална војна.
„FYP претпочиташе прославена воена содржина и застрашувачки шпекулации за војна“, се вели во извештајот, при што се напоменува дека препорачаните видеа поретко биле критички настроени кон НАТО.
Ова може да има опасни последици:
„Отстапување од фактите и движење во насока на славење на војната и стравови од конфликт може да го зајакне военото реторичко наративно“, стои во извештајот.
Резултатите од пребарувањата биле поинформативни
Од друга страна, резултатите при пребарување на видеа повеќе се фокусирале на вести за самитот на НАТО, тековни конфликти и воени придонеси на НАТО. Околу 23 % од видеата при пребарување прикажувале војска и оружје, 16 % содржеле шпекулации за војна, а 5 % биле за историја
Споменати земји и тон на содржината
Истражувачите откриле дека Иран, Израел, палестинските територии, Русија, Холандија, Украина и САД биле најчесто споменувани земји во видеата од двете категории (и FYP и пребарувања).
Холандските корисници биле почесто изложени на критички видеа за Иран, Израел и Русија, додека содржината за палестинските територии и Украина била претежно позитивна.
Видеата исто така биле критички настроени кон американскиот претседател Доналд Трамп и рускиот претседател Владимир Путин, а позитивно прикажувале личности како генералниот секретар на НАТО Марк Руте, францускиот претседател Емануел Макрон и украинскиот претседател Володимир Зеленски
Општ заклучок: TikTok покажува про-НАТО став
Истражувачите заклучиле дека и FYP и пребарувањата покажувале про-НАТО став во најголем дел од содржината.
Компанијата ByteDance, сопственик на TikTok, не одговорила на барањето за коментар од Euronews Next во врска со наодите.
На својата веб-страница, TikTok наведува дека интеракциите на корисниците, како што се споделувања, допаѓања и коментари, влијаат врз тоа што ќе се прикажува на FYP. Хаштагот, бројот на прегледи и локацијата исто така се фактори што се земаат предвид при персонализацијата на содржината.
Исто така, алгоритмот на пребарувањето користи слични податоци, но става повеќе тежина на релевантноста на содржината според пребаруваниот поим и историјата на пребарување на корисникот
