30 најдобри песни на Евровизија

Од првиот Избор за песна на Евровизија, во далечната 1956 година, натпреварот обезбеди арена за најдоброто (а понекогаш и најлошото) што може да го понуди поп-музиката. На најпознатиот натпревар за песна во светот, нациите низ Европа – како и неколку надворешни земји – ги испраќаат своите најдобри песни за да го најдат најдоброто од купот. Конкурентните уметници често прибегнуваат кон невкусни текстови, глупави костими и чудни трикови во нивните изведби, а политиката често води до тактичко гласање – но сето тоа е дел од забавата. Неодоливи и незаборавни, нашите најдобри евровизиски песни повторно ги разгледуваат најубавите моменти во шестдецениската историја на натпреварувањето.

30: LORDI: HARD ROCK HALLELUJAH (FINLAND, 2006)

Можеби еден од најнеконвенционалните победници на Евровизија, финската хеви метал група Лорди го зафати светот со нивниот настап во 2006 година, Хард Рок Халелуја. Настапувајќи во своите иконски маски и костими, групата не само што ја зачува анонимноста, туку и ги исплаши децата ширум светот. Облеките – подеднакво прикладни за хорор филм како и натпревар за песна на кич – ја додадоа превисоката природа на влезот на групата, која можеби не ги исполнуваше сите нормални тропови на најдобрите евровизиски песни, но сепак обезбеди забавно и екстравагантно шоу, кое докажува дека хеви металот може да биде мелодичен и дека Евровизија не е само за поп музика.

29: EIMEAR QUINN: THE VOICE (IRELAND, 1996)

Ирскиот текстописец Брендан Греам има победничка форма кога станува збор за пишување на најдобрите евровизиски песни: во 1994 година тој го напиша победничкиот запис на Чарли Мекгетиган и Пол Харингтон, Rock’n’Roll Kids, а во 1996 година го продолжи со The Voice. Поочигледна народна балада инспирирана од келтите, натоварена со дрвени ветрови, овој запис беше испеан со исклучителна убавина од Ејмеар Квин од хоралата ANÚNA. Откриена од Греам кога текстописецот ја виде како настапува во катедралата Христова црква во Даблин, Квин го евоцира истиот ангелски воздух на етеричноста што ќе го најдете во најдобрите песни на Ења, користејќи прекрасни звуци на виолина на начин што би ги направил The Corrs горди. Заокружувајќи го евровизискиот натпревар во 1996 година со 162 поени, The Voice го одбележа седмиот и (моментално) последен пат кога Ирска произведува победник на Евровизија.

28: THE OLSEN BROTHERS: FLY ON THE WINGS OF LOVE (DENMARK, 2000)

Како двајца од најстарите изведувачи кои учествувале на Изборот за песна на Евровизија, во 2000 година, браќата Олсен им пркосеа на шансите со Fly On The Wings Of Love, претставувајќи ја Данска со поп-балада предводена од акустична музика, во која се појавуваат повремени напливни тажни флејти. Навидум инспирирани од употребата на Шер за автоматско прилагодување на нејзиниот хит од 1998 година, Верувај, браќата и сестрите дури си поиграа со ефект во стилот на вокодер кон убедливото затворање на песната. Можеби уште понезаборавно, Fly On The Wings Of Love се искачи на бр.9 во Обединетото Кралство во 2003 година, благодарение на ремиксот на танцот на XTM и диџејот Чаки, со гостинската вокалистка Annia. Победувајќи на натпреварот во 2000 година со 195 гласови, Fly On The Wings Of Love подоцна беше прогласена за една од најдобрите евровизиски песни на галата на Честитки во 2005 година.

27: CLIFF RICHARD: CONGRATULATIONS (UK, 1968)

По успешната победа на Евросонг во 1967 година со куклата на стринг на Сенди Шо, дуото Бил Мартин и Фил Колтер работеа со продуцентот Нори Парамор за влезот на Клиф Ричард во Обединетото Кралство во 1968 година, Честитки. Песната отиде директно на прво место во Обединетото Кралство пред да се одржи натпреварот, продавајќи еден милион копии ширум светот и брзо стана огромен меѓународен хит. Како јасен претендент меѓу најдобрите евровизиски песни таа година, Congratulations се сметаше за фаворит за победа, и го предводеше патот во гласовите за голем дел од натпреварот пред на крајот да загуби од шпанската La La La, испеана од Масиел, од само една точка. Неверојатно, малку луѓе сфаќаат дека басистот на Честитки беше никој друг туку Џон Пол Џонс од Лед Цепелин.

26: HELENA PAPARIZOU: MY NUMBER ONE (GREECE, 2005)

Комбинирајќи го современиот вкус на денс-поп со домородните грчки фолк звуци, My Number One беше победничкиот запис на Хелена Папаризу во 2005 година, означувајќи го првиот пат кога Грција некогаш победи на Изборот за песна на Евровизија. Фрлајќи сè, од критска лира до бузуки со штукање, оваа жанровска каша доби 230 поени и внесе изобилство на хеленски мотиви во клубот. Подоцна, достигнувајќи го осмото место на топ-листата на американскиот Billboard Hot Dance Club Play, My Number One се рангира меѓу најдобрите евровизиски песни поради успешното спојување на богатото културно наследство на Грција со меѓународните танцови трендови.

25: JOHNNY LOGAN: HOLD ME NOW (IRELAND, 1987)

Во 1987 година, ирскиот пејач Џони Логан одлучи повторно да победи на Евровизија за својата земја, со бујната балада за пијано Hold Me Now. Тој веќе беше победник и претходно, во 1980 година, со What’s Another Year?, но Логан беше видливо обземен од емоции кога победи по втор пат, добивајќи 172 поени за Hold Me Now. „Сè уште те сакам, Ирска“, изјави тој, откако се бореше да ги достигне вистинските ноти за време на неговиот последен настап на вечерта. Откако успешно го изведе реткиот подвиг да победи на Евровизија во два одвоени прилики, Логан продолжи да има сенс во пишувањето на победничкиот дел од Ирска од 1992 година, Зошто јас?, испеана од Линда Мартин, дополнително зацврстувајќи се себеси како член на Евровизија.

24: MÅNS ZELMERLÖW: HEROES (SWEDEN, 2015)

Со оглед на нивното долгогодишно владеење на формулата за поп музика, никогаш не можете да ја исклучите Шведска кога станува збор за Изборот за песна на Евровизија. Пријавувањето на Манс Зелмерлов во 2015 година, Херои, беше сервирање на денс-поп налик на Дејвид Гета, со кое Шведска ја победи секоја друга земја во Европа, победувајќи на натпреварот со рекордна разлика од 149 поени. Благодарение на незаборавниот настап во кој Зелмерлов пееше на темна сцена со цртана фигура, електро-поп-енергијата и рефренот на Heroes за кревање раце навистина го заслужи своето место меѓу најдобрите евровизиски песни.

23: SERGIO DALMA: BAILAR PEGADOS (SPAIN, 1991)

Со над 77,3 милиони стримови на Spotify до денес, влезот на Серхио Далма за Евровизија во 1991 година, Bailar Pegados – совршено изведен дел од canción melodica – уживаше долгогодишно наследство меѓу најдобрите евровизиски песни. Разбранувана со сончев романтизам и каталонски шарм, песната овозможи комерцијален пробив кај љубителите на шпанската музика во САД, пишувајќи историја со искачувањето на бр.6 на топ-листата Billboard Hot Latin Tracks. Речиси 20 години по победата на натпреварот со 119 поени, Bailar Pegados беше прогласен од Televisión Española за најдобар шпански евровизиски настап на сите времиња.

22: DUNCAN LAURENCE: ARCADE (NETHERLANDS, 2019)

Обележувајќи ја првата евровизиска победа за Холандија од 1975 година, алт-поп баладата Arcade на пејачот Данкан Лоренс си го однесе првото место. Потсетувајќи се на работата на Рајан Тедер за поп-издавањето на OneRepublic и Колдплеј од подоцнежните денови, песната прави меланхолична аналогија помеѓу смртта на романтиката и губењето на видео играта, а атмосферската вокална изведба на Лоренс освои вкупно 492 поени. До денес, Arcade сè уште го држи рекордот за најстримувана евровизиска песна на сите времиња, со повеќе од една милијарда репродукција на сите платформи. Со такви бројки повеќе од заслужено место на нашата листа на најдобри евровизиски песни.

21: RUSLANA: WILD DANCES (UKRAINE, 2004)

Жестока и макотрпна точка од Изборот за песна на Евровизија во 2004 година, украинската пејачка Руслана направи бурна изведба со сценска облека инспирирана од американското фантастичко ТВ-шоу Ксена: Принцезата воин. Со спојување на воинственоста на Ксена со елементи од украинското наследство, Руслана стигна до победа со 280 поени – прв, но секако не и последен пат кога Украина ќе ја произведе една од најдобрите евровизиски песни. Како пример за долговечноста на Wild Dances, во 2008 година песната беше емитувана од Владивосток FM, измислена радио станица, чиј водител беше презентер чиј глас никој друг освен самата Руслана, на најпродаваната видео игра Grand Theft Auto IV.

20: TEACH-IN: DING-A-DONG (NETHERLANDS, 1975)

Холандската група „Теч-Ин“ стигна до победа во 1975 година со Динг-А-Донг, совршена изведба на шлагер што победи со гласови. Многу сличен на стилот на Еуропоп што ја направи АББА позната минатата година, Динг-А-Донг ве погодува како поплава од ендорфини. Полн со бесмислени текстови, тоа е позитивен и расположен број што веднаш ќе ве натера да ја потпевнете неговата мелодија како што можат само најдобрите евровизиски песни. Иако бендот не успеа да одржи кариера толку долго како АББА, Динг-А-Донг докажува дека мора да имало нешто во вода во 70-тите…

19: MAHMOOD: SOLDI (ITALY, 2019)

Како една од најстримуваните евровизиски песни на Спотифај, италијанската претставничка за 2019 година, Солди, од Махмуд докажа дека не мора нужно да победите на натпреварот за да имате големо влијание. Завршувајќи на второто место зад Аркадата на Данкан Лоренс, Солди беше пулсирачка мешавина од полу-рапувани стихови во кои Махмуд наздравува за современ R&B ритам, преплетувајќи ја песната со плескање за да го поттикне учеството на публиката. И покрај тоа што ја испорача една од најдобрите евровизиски песни на сите времиња, Махмуд не се откажа од своите соништа за победа на натпреварот – тој се врати во 2022 година, претставувајќи ја Италија заедно со пејачот Бланко со песната Бривиди. Ако успехот на Солди е нешто што може да се случи, нема сомнение дека тој ќе биде таков што ќе се гледа во иднина.

18: CONCHITA WURST: RISE LIKE A PHOENIX (AUSTRIA, 2014)

Австриската пејачка и драг кралица Кончита Вурст стана позната ширум светот откако победи на Евровизија во 2014 година со Rise Like A Phoenix. Стилски, моќната балада потсетува на класичните песни на Бонд, додека победата на Вурст помогна пејачката да стане глобална геј икона. Користејќи ја новооткриената слава за добра цел, пејачката го привлече вниманието на хомофобијата и законските ограничувања на правата на хомосексуалците во многу европски земји.

17: CÉLINE DION: NE PARTEZ PAS SANS MOI (SWITZERLAND, 1988)

Настапот на Селин Дион на Евровизија е малку збунувачки, бидејќи пејачката, со потекло од Канада, изведе Ne Partez Pas Sans Moi во име на Швајцарија. Но, тоа не одзема од самата песна. Тоа не беше комерцијален успех, но вокалниот талент на Дион е очигледен насекаде, бидејќи таа ја носи мелодијата со нејзиното неверојатно пеење на сопрано. Нејзината победа на Евровизија во 1988 година ја подготви за многу успешни 90-ти, за време на кои таа стана познато име со хитови како My Heart Will Go On и The Power Of Love, но нејзиниот настап на Евровизија му покажа на светот за што е способна, подарувајќи ние една од најдобрите евровизиски песни во процесот.

16: SAM RYDER: SPACE MAN (UK, 2022)

Меѓу најдобрите песни на Евровизија на натпреварот во 2022 година беше наелектризираниот влез на Сем Рајдер, Space Man. Сензацијата на TikTok од Обединетото Кралство се претвори во ѕвездена турнеја, прикажувајќи ѕвезден вокален опсег што навистина ја заслепува публиката ширум континентот. Со раскошна бисерна облека, Рајдер го обезбеди првото место во поголемиот дел од вечерта додека Украинската Стефанија, од оркестарот Калуш, не го доведе на позицијата во последен момент. Како и да е, инспиративната изведба на Рајдер го потисна надолниот тренд на средна ознака во неговата матична земја, собирајќи импресивни 466 поени – огромно подобрување во однос на нула поени во ОК претходната година. Начинот на кој Space Man вртоглаво се искачи на таблата на водачи остави малку сомнеж за вродената ѕвездена моќ на Рајдер.

15: LENA: SATELLITE (GERMANY, 2010)

Со глупави пресврти на фразата навидум инспирирани од британскиот поп, германското учество во 2010 година, Satellite, го напредна патот до победата со 246 поени. Има речиси мамбо нијанса на жлебот, слично како продукцијата на Ксеноманија на Момчето не прави ништо на Алеша Диксон, но пријатната личност на Лена беше таа што го украде шоуто на вечерта, збунувајќи ги судиите со чудни стихови што остануваат во меморијата („Јас дури и ти ги бојадисав ноктите на нозете“). Непријатно заразно, Сателит заслужува да влезе во сечија орбита како една од најдобрите евровизиски песни.

14:  ANNE-MARIE DAVID: TU TU RECONNAÎTRAS (LUXEMBOURG, 1973)

И покрај тоа што е една од најмалите земји во Европа, на Луксембург не му е непознато да ги мисли некои од најдобрите евровизиски песни. Откако победија на натпреварот во 1972 година со Après Ti од Вики Леандрос, тие повторно освоија злато втора година по ред со француската пејачка Ен-Мари Дејвид. Шармантно бомбастично прикажување на францускиот поп во неговиот најпривлечен, Tu Tu Reconnaîtras стана евровизискиот влез со највисоки резултати во тоа време и ја заслепи публиката со изведбата на Дејвид што создава ѕвезди. Песната дури стана значаен успех на топ листите на поп-листите, достигнувајќи го 13-то место во ОК.

13: EMMELIE DE FOREST: ONLY TEARDROPS (DENMARK, 2013)

Секогаш е освежувачки да се видат европските земји како ги менуваат своите фолклорни традиции. Во 2013 година, Емели Де Форест ја претставуваше Данска на Евровизија, давајќи висок етнопоп влез, Only Teardrops, кој го спои нејзиниот кристално чист вокал со трили од лимени свирежи и тапани што маршираат. Песна и полна со копнеж, тоа е песна за која е создадена Евровизија. Откако заврши на првото место со 281 поен и победи на натпреварот таа година, песната на Де Форест стигна до 15-то место во ОК и се најде на врвот на топ листите во нејзината родна Данска.

12: SÉBASTIEN TELLIER: DIVINE (ФРАНЦИЈА, 2008)

Копродуциран од главниот ум на Дафт Панк, Гај-Мануел Де Хомем-Кристо, влезот на Себастиен Телие за Франција на изборот за песна на Евровизија во 2008 година беше ексцентрично задоволство. Излегувајќи на сцената во кабриолет за голф украсен со налепница со француско знаме и придружни пејачи кои се појавуваат како брадести газди, откачениот поп-маверик навистина се надмина себеси со Divine, носејќи допир на каприциозност инспирирана од Beach Boys пред масовната публика. Изненадувачки, сепак, песната заврши на 19-то место, добивајќи само 47 поени вкупно. Divine сепак го издржа тестот на времето и заслужува да биде повторно оценет како еден од најпотценетите песни меѓу најдобрите евровизиски песни.

11: DAÐI OG GAGNAMAGNIÐ: THINK ABOUT THINGS (ICELAND, 2020)

Think About Things стана една од најголемите песни во 2020 година. Со заразна кука и бас линија, песната веднаш стана вирална на TikTok – и сè уште ни е заглавена во нашите глави сега. За жал, Изборот за песна на Евровизија во 2020 година беше откажан по избувнувањето на КОВИД-19, па на песната и беше ускратена нејзината навидум неизбежна победа и официјалното место меѓу најдобрите евровизиски песни. Обидувајќи се да ја одземе победата од вилицата на техничкиот пораз, Даи Фрејр се врати за настанот во 2021 година со сосема нова патека бидејќи, поради правилата за подобност, Think About Things не можеше повторно да се вклучи во конкуренцијата.

10: DANA INTERNATIONAL: ДИВА (ИЗРАЕЛ, 1998)

Израелската поп-ѕвезда Дана Интернационал влезе во историјата во 1998 година кога стана првата транссексуална пејачка која победи на Евровизија, со нејзината песна Дива за Евроденс. Нејзиното учество на натпреварот беше многу контроверзно во тоа време, но Дејна Интернационал излезе на сцената во Бирмингем, потресувајќи го натпреварот и светот и засекогаш зацементирајќи се во историјата на Евровизија. Песната, целосно испеана на хебрејски, е класичен диско хит и заслужен победник со незаборавен рефрен и неодолив ритам. Настапот предизвика поделби во родната земја на Дана Интернешнл, сепак, со многумина од израелската православна еврејска заедница силно се спротивставија на самото нејзино постоење, но Дана се бореше и влезе во историјата во историски момент за ЛГБТК+ уметниците. Слободно може да се каже дека мораме да и се заблагодариме за Евровизија што сè уште постои денес како отворен, инклузивен и безбеден простор за сите.

9: ALEXANDER RYBAK: FAIRYTALE (NORWAY, 2009)

Александар Рибак го воодушеви Изборот за песна на Евровизија во 2009 година со неговата поп-фолк песна „Бајки“ со виолина. Норвешката пејачка победи на натпреварот со 387 од максималните 492 поени – највисока забележана оценка во тоа време – и јасно е зошто. Волшебниот виолински риф изведен од Рибак низ песната можеби не е тип на нешто што се слуша во повеќето победнички песни на Евровизија, но убаво ја поставува сцената, пренесувајќи го слушателот со визии за скандинавска романса и текстови инспирирани од норвешкиот фолклор.

8: MÅNESKIN: ZITTI E BUONI (ИТАЛИЈА, 2021)

Зити Е Буони на италијанската група Манескин победи на Евровизија во 2021 година со чиста сила на волјата. Со тетовираниот фронтмен Дамиано Дејвид што ја наелектризира публиката со своето раскошно сценско присуство, Манескин докажа дека светот кој се опоравува од СОВИД-19 е гладен за примилен рокенрол. Завршувајќи како забеганиот победник таа година, со вкупно 524 поени, Зити Е Буони ги разбрануваше јазиците со рап-инспирираниот шаблон на Дејвид и неговиот хипнотизирачки грув налик на фанк, и веројатно ќе биде запаметен како една од најдобрите евровизиски песни во годините што доаѓаат.

7: JULIO IGLESIAS: GWENDOLYNE (SPAIN, 1970)

Во денешно време, Хулио Иглесијас со право се почитува како еден од најголемите кантавтори што Шпанија ги продуцирала, откако продаде повеќе од 150 милиони плочи ширум светот и стана најпродаваниот латино машки изведувач на сите времиња. Сепак, малкумина се сеќаваат дека првиот шпански хит бр.1 на Иглесијас, Гвендолин, всушност беше влезот на неговата земја на Евровизија во 1970 година, завршувајќи на четвртото место, со осум поени. Именуван по неговата француска девојка, на која Иглесијас и се додворуваше додека беше голман на шпанскиот фудбалски тим Реал Мадрид Кастиља, Гвендолин ја гледа шпанската икона на самиот почеток на своето музичко патување, претворајќи го вљубениот скапоцен камен на canción melódica во еден од најпознатите најдобри евровизиски песни.

6: LOREEN: EUPHORIA (SWEDEN, 2012)

Споделувајќи сличен амбиент со дела како Каскада, победничката на Лорин на Евровизија во 2012 година го канализира заразниот денс-поп што ги зазема топ листите во текот на 2000-тите. Капсулирајќи сè што е одлично за Евротанцот, Euphoria исто така донесе позитивност и оптимизам кои обично преовладуваат во најдобрите евровизиски песни. Пријавувањето на Лорин освои вкупно 372 поени и го собори рекордот за најмногу бодови од 12 доделени од нејзините натпреварувачки нации, при што 18 различни земји и дадоа максимални оценки.

5: MOCEDADES: ERES TÚ (ШПАНИЈА, 1973)

Претставувајќи ја Шпанија на Изборот за песна на Евровизија во 1973 година, фолк-поп групата Моцедадес беше тесно победена на второто место таа година, пропуштајќи го првото место за само четири поени. Бујна и сентиментална, Etres Tú речиси се чувствува како спин од Баскија на „Hey Jude“ на Битлси, обвивајќи го слушателот со огромен сингалонг рефрен што ја загрева душата како сиеста на шпанското сонце. И покрај поразот од Tu Tu Reconnaîtras на Ен-Мари Дејвид, епскиот дел од canción melódica на Моцедадес сè уште со задоволство се памети како една од најдобрите евровизиски песни. Всушност, по неговото објавување како сингл, Eres Tú дури стигна и до 9-то место на американската Hot 100, а Mocedades остануваат единствената група која има топ 10 хит во Северна Америка испеан целосно на шпански – извонреден подвиг што допрва треба да се направи. подобри.

4: FRANCES GALL: POUPÉE DE CIRE, POUPÉE DE SON (LUXEMBOURG, 1965)

Напишан од озлогласениот француски текстописец Серж Генсбург за пејачката родена во Париз Франс Гал, овој победнички влез за Луксембург донесе допир на yé-yé на Евровизија во 1965 година. Cire, Poupée De Son – чиј наслов се преведува како Восочна кукла, партал-кукла – инспирираше серија на евровизиски напори на тема играчки од поп-уметници од 60-тите, вклучувајќи ја, во 1967 година, Куклата на стринг на Сенди Шо. Со својата весело невина и џез, но детска мелодија, самонаречениот „бејби поп“ на Гал одлично го погоди вниманието, продолжувајќи да продаде повеќе од половина милион примероци во нејзината родна татковина по нејзината заслужена победа на Евровизија.

3: BUCKS FIZZ: MAKING YOUR MIND UP (UK, 1981)

Making Your Mind Up е суштинска евровизиска песна. Напорот од 1981 година на британската поп група Бакс Физ го освои само победничкото место со мала разлика од четири поени, но го издржа тестот на времето. Патеката беше споена со едноставни, но лесни танцови потези, но рутината вклучуваше и момент на фаќање наслови во кој двајцата машки членови на групата ги соблекоа здолништата на двете женски членки, откривајќи кратки мини здолништа скриени одоздола. Непредвидливата изведба несомнено и помогна на групата да ја заработи својата тесна победа, поставувајќи тренд за уметниците желни да ги поместат границите во обид да привлечат внимание.

2: DOMENICO MODUGNO: NEL BLU, DIPINTO DI BLU (VOLARE) (ITALY, 1958)

Нема многу евровизиски нумери чие наследство го засенува самиот натпревар, но влезот на Доменико Модуњо од 1958 година, Nel Blu, Dipinto Di Blu (често познат како Volare), е широко почитуван надвор од Евровизија. Самата песна на крајот доби само 13 поени на самиот натпревар, пласирајќи се на третото место во генералниот пласман, но песната стана една од најуспешните во историјата на Евровизија. На Греми наградите во 1959 година, таа ги освои и записот на годината и песната на годината, што го прави единствениот сингл на странски јазик што ја постигнал оваа чест, како и единствената евровизиска песна што некогаш освоила Греми. Влегувањето на Модуњо оттогаш беше покриено од Дин Мартин, Ела Фицџералд, Луис Армстронг, па дури и Дејвид Боуви – чест што не им се доделува на многу учесници на Евровизија.

1: ABBA: WATERLOO (SWEDEN, 1974)

Постоеше ли некогаш сомнеж за тоа која песна ќе биде на врвот на нашата листа на најдобри евровизиски песни? Иконскиот Ватерло на ABBA беше победничкиот влез на Шведска на натпреварот во 1974 година, поттикнувајќи ја групата кон светска слава бидејќи беше на врвот на топ листите низ целиот свет. Заразно привлечен, Ватерло содржи се што би посакале од поп песна – вклучително и ново спомнување на поразот на Наполеон во битката кај Ватерло во 1815 година – што го прави сигурен евровизиски успех. Исто така, постојано се избира за најдобра евровизиска песна на сите времиња – и со добра причина. Изборот за песна на Евровизија не би бил тоа што е денес без АББА; и АББА можеби нема да биде добро име ако не беше нивната победа во 1974 година.

Извор: https://www.thisisdig.com/feature/best-eurovision-songs/

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни