Дали имате премногу активност и стрес во вашиот секојдневен живот? Шведска можеби го има токму вистинскиот лек за вас. Оваа скандинавска земја ги поканува туристите да дојдат и малку да се досадуваат оваа зима.
Без разлика дали станува збор за долги прошетки во шумата или вечери поминати под ѕвезденото небо, Шведска сака туристите да го доживеат шармот на „слатките работи“.
Во новата маркетиншка кампања, Visit Sweden ги поканува посетителите да забават, да се исклучат од секојдневниот живот и да поминат време во природа без однапред одреден план.
Годишната кампања намерно ги истакнува едноставните активности: од набљудување ѕвезди покрај огнот, до слушање диви животни, до часови чекање риба да касне на замрзнато езеро.
Зошто поентата е „досадата“?
Како што објаснува Visit Sweden, целта е луѓето да си дозволат да работат помалку на крајот од напорната година.
Наместо популарни зимски атракции, кампањата ги насочува патниците кон потивки делови од земјата.
Во Сормланд, колибите покрај шумските патеки нудат целосна тишина и изолација. Халсингланд промовира дигитална детоксикација на места со слаб WiFi и уште помалку одвлекување на вниманието, додека Лапонија нуди драстично забавување: долгите периоди на темнина околу Кируна и Абиско природно ограничуваат колку можете да правите во текот на денот.

Палењето оган, лежерната прошетка, гледањето на ѕвездите или аурора бореалис, кампањата ги прикажува овие моменти на мир како самата суштина на привлечноста, а не како недостаток на активност.
Дури и долгите возења по познатиот „Вилдмарксвеген“ (Vildmarksvägen), највисокиот асфалтиран пат во Шведска што поминува низ шуми и планини каде што шетаат ирваси, можат да исполнат цел ден.
Туризмот се свртува кон потивок ритам на патување
Во време обележано со континуиран проток на вести и забава, „бавното патување“ станува нова желба на современите туристи.
Патувањето базирано на природата, барањето на „темното небо“ и отстапувањето од вообичаените рути добиваат сè повеќе поддржувачи, особено кај луѓето што бараат повеќе простор и помалку обврски. Подемот на дигиталните детокс одмори и „off-grid“ кабините е дел од истиот тренд.
Минатата година, терминот JOMO – радост од пропуштањето, или „радост од пропуштањето“, промовираше токму вакви активности.
Ова може да значи кратко пешачење со снеговечки чевли во Јемтланд или риболов на мраз со локалното население на езерото во близина на Остерсунд. Ништо од ова не бара посебна опрема, долги патувања или строго планирани часовни цени.
Шведска не е единствената европска земја што сака да привлече туристи со порелаксирано темпо.
Веќе некое време, Хрватска ги охрабрува посетителите да ги откријат своите потивки заливи и помали крајбрежни градови наместо преполни острови.
Дури и Италија, соочена со прекумерен број туристи на најпознатите дестинации, почна да промовира делови од својот брег каде што убавината е иста, но притисокот од посетителите е многу помал.
Оваа сезона, Шведска верува дека истиот пристап ќе привлече изморени патници. На крајот на 2025 година, „отсуството на активност“ може да биде доволна причина да се оди на зимско патување во Скандинавија.
