Сезоната на одмори започна, а многу луѓе се одлучуваат на летување да заминат со сопствено возило. Еве што треба претходно да направат за возењето да биде безбедно.
Според автомеханинчарите најважно е автомобилот да биде безбеден и подготвен за пат од безбедносна и техничка страна.
„Неколку месеци пред патувањето, за да имате време да направите се, однесете го автомобилот на преглед во автосервисза да се направи комплетен преглед. Автомобилот е потребно технички да биде прегледан:
целата стапица,
насекаде околу моторот,
се проверуваат грешките,
гуми,
дури и бришачите на шофершајбната, се проверува апсолутно се на колата.
„На луѓето им се кажува за што се работи, дали сакаат да го заменат, за да имаат време да реагираат. Затоа што во сезоната има гужва и има проблем со недостиг на делови. Ден, два, пет, дури и една недела пред патувањето е апсолутно неприфатливо.
Најважно е да се поправи системот за сопирање, доколку има потреба за тоа, бидејќи во спротивно не е безбедно.
„Кога системот за сопирање е неисправен или толку истрошен не е безбеден ниту за лицето чиј автомобил е прегледан, ниту пак, за другите во сообраќајот.
Зошто автомобилите се запалуваат на патот?
На патиштата се регистрираат и инциденти каде автомобили, или автобуси, се запалиле додека возеле.
„Најчест случај денес во споредба со пред некое време е истекување на масло, особено на овие дизел мотори. Најчесто тоа масло според конструкцијата на возилото оди до издувот и од таа висока температура, особено возилата што имаат филтер DPF, во однос на температурата на издувот имаш рецепт да изгори колата. Во некои делови каде што оптоварувањето е исто, температурата малку се зголемува кога има угорнини, некои такви планински предели и тогаш го имате тој проблем. Втората е инсталација, но тоа денес е многу помал проблем“, забележува автомеханичарите.
Како правилно да користите клима уред во автомобил
Со оглед на тоа што Балканот го зафати првиот летен топлотен бран, со високи дневни температури, останувањето во возила е посебен предизвик, особено за оние кои поголемиот дел од денот го поминуваат во нив. Во таа прилика автомеханичарите истакнуваат колкава треба да биде разликата во температурата кога работи клима уредот во автомобилот.
„Во денешно време најчесто имаш автоматска клима, сама по себе ја корегира температурата во однос на температурата во кабината, но да речеме до 10 степени би ти препорачал максимална разлика бидејќи навистина е шок. Ќе застанете некаде на пумпата, можеби некаде на одмор, на пауза, па потоа ќе излезете на разлика да речеме 15 степени затоа што секој што не дозволува автоматската опција да оди на најниска температура во колата. Во ред, кабината ќе се олади побрзо сигурно ако ја оставите да оди на најниска поставка, но едноставно, ако одите некаде, нека се олади постепено до, да речеме, разлика до 10 степени“.