Компанијата OpenAI, креаторот на популарниот четбот ChatGPT, ги објави резултатите од своето прво големо истражување кое ги открива профилите на корисниците и нивните најчести навики.
Студијата опфати повеќе од 1,5 милиони пораки испратени од 130.000 луѓе помеѓу мај 2024 и јуни 2025 година, а заклучоците се повеќе од интересни.
Жените го презедоа приматот
Иако индустријата за вештачка интелигенција традиционално е насочена кон машка публика, истражувањата покажуваат дека денес мнозинството корисници на ChatGPT се жени. Додека во раните фази (крајот на 2022 година и почетокот на 2023 година) дури 80 проценти од профилите се машки, до средината на 2025 година тој однос се променил – сега 52 проценти од корисниците се жени.

Најголемата група се млади луѓе на возраст од 18 до 25 години, а забележано е дека бројот на корисници расте побрзо во посиромашните земји. OpenAI проценува дека ChatGPT моментално има повеќе од 700 милиони неделни корисници.
Личен живот пред работа
Повеќето од разговорите немаат никаква врска со работата – дури 73 проценти од сите интеракции се поврзани со лични потреби.
Практични совети (28,3 проценти): прашања за учење, вежбање, домашни работи и решенија „направи сам“.
Помош при пишување: од е-пошта и објави на социјалните мрежи до посериозни текстови.
Програмирање (4,2 проценти): генерирање и верификација на код.
Пребарување информации: сè повеќе се користи како замена за Google, што може да го загрози еден од најпрофитабилните бизниси денес.
Оваа последна категорија вклучува и прашања за купување производи (2,1 процент), што отвора простор за нови бизнис модели, како што се реклами или соработка со трговци на мало.
Вештачката интелигенција како пријател и партнер
Помал, но значаен дел од корисниците го користат ChatGPT за совети за врски, емоции и лични дилеми (1,9 проценти). Иако изгледа безопасно, експертите предупредуваат на ризикот од таканаречена психоза предизвикана од вештачка интелигенција, кога луѓето почнуваат да развиваат премногу емоционална зависност од дигиталните разговори.
Постои и категорија „игри и улоги“, каде што корисниците го третираат ChatGPT како „девојка од вештачка интелигенција“ или партнер. Ваквите разговори сочинуваат околу 0,4 проценти од вкупната употреба.
На повидок е регулација
Поради зголеменото влијание врз социјалните односи, американската регулаторна агенција FTC започна истраги за четботови кои се претставуваат како „придружници“. OpenAI, заедно со Google и Meta, веќе е под лупа.
Компанијата нагласува дека анализата не е направена од човечки тим, туку од нивната технологија за вештачка интелигенција, а сите податоци се собрани исклучиво врз основа на информации внесени од самите корисници за време на регистрацијата, објави T-portal.