Во 2023 година, електричните автобуси сочинуваа 36 отсто од сите градски автобуси купени во ЕУ, за првпат претекнувајќи ги автобусите со дизел.
Невладината Transport and Environment смета дека 2024 година е пресвртница поради високиот удел на возила со нулта емисија.
Минатата година, 49 отсто од сите нови градски автобуси во ЕУ беа опремени со технологии со нулта емисија. Електричните автобуси учествуваа со 46 отсто од продажбата, а автобусите со горивни ќелии или водородни три отсто, соопшти организацијата, нагласувајќи дека успехот во секторот за градски автобуси е една од првите успешни приказни на Европскиот зелен договор.
Ова е благодарение на новите европски регулативи од минатата година, кои испратија јасен пазарен сигнал дека деновите на дизел автобусите се одбројани. Политиките на градските власти, како што се зоните со нулта емисија и целите за позеленување на возните паркови, исто така придонесоа, велат тие.
Како резултат на тоа, пазарот на градски автобуси преминува кон технологии со нулта емисија многу побрзо од Директивата за чисти возила и стандардите за CO2 за камиони и автобуси.
Организацијата предвидува дека, со сегашната стапка на раст, сите нови градски автобуси ќе бидат без емисија на штетни гасови до 2027 година, а за жителите на градовите тоа значи потивки улици и почист воздух.
Патем, продажбата во 2024 година ја надмина проекцијата на организацијата направена минатата година.
Каде најмногу се продавале автобуси со водород?
Во споредба со 2023 година, градските автобуси на водород го удвоија својот удел на пазарот на речиси три проценти во 2024 година. Технологијата на горивни ќелии на водорот постигна голем напредок во Германија, Шпанија, Полска, Италија и Обединетото Кралство.
Уделот на автобусите со други технологии остана стабилен на релативно ниско ниво.
Хибридните градски автобуси сочинуваа само 16 отсто во 2024 година, додека оние на гас останаа на историски ниски 14 отсто.
Европскиот пазар го предводат Холандија, Финска и Исланд, а во овие земји сите нови автобуси во 2025 година беа електрични.
Шпанија е прва меѓу најголемите пазари, односно пазари со повеќе од 1.000 нови продажби на градски автобуси годишно, а земјата достигна удел од 57 отсто на возила со нулта емисија, надминувајќи го Обединетото Кралство, кое е на второ место, со 56 отсто.
T&E нагласува дека пазарот на градски автобуси е релативно мал, со само неколку стотици или неколку илјади возила кои се продаваат секоја година на национално ниво.
Интересни податоци дава и рангирањето на земјите врз основа на кумулативни удели од 2021 до 2024 година.
Холандија води во транзицијата со помалку од еден процент од новите градски автобуси кои работат на дизел гориво. Веднаш зад нив се Нордијците и неколку земји во Источна и Јужна Европа. Од 2021 година, приближно две третини од новите градски автобуси во Бугарија, Романија и Грција ќе бидат електрични.
Шест земји напредуваат значително побавно од остатокот од Европа. Тоа се Австрија, Чешка, Унгарија, Естонија, Словачка и Хрватска.