Пред да замине од Франција во Манчестер во средината на 80-тите за да го оствари својот сон да стане диџеј, Лоран Гарние отиде во угостителско училиште. Тој потекнуваше од семејство на угостители и работници на саеми, а неговиот пат беше во основа одлучен за него – се додека не беше. Во Манчестер, непосредно пред зората на Второто лето на љубовта, ќе дознае дека диџејството е е чувство, а не жанр или техника. Тој дури настапуваше и во Хачиенда, една од „најсветите“ сали во Обединетото Кралство.
Тогаш задолжителната воена служба го врати Гарние во Франција и назад во реалноста. Сепак, тој продолжи, помагајќи да започне клабинг сцената во Париз и ставајќи места како Рекс клуб на мапата за љубители на електронската денс музика. Тој е светски познат диџеј кој сè уште настапува по најдобрите клубови и фестивали неколку децении по неговото започнување, и тој е одговорен за неколку од најголемите химни на техно, вклучувајќи ги „The Man With The Red Face“ и „Crispy Bacon“. Овие долги, креативни песни сè уште звучат како да се актуелни и како да ги поместуваат границите сега.
Потоа, во 2020 година, Гарние одеднаш веќе не можеше да настапува. Речиси веднаш се вратил на она што го знаел и се вработил во јапонскиот ресторан на пријател, учејќи нови јадења и техники додека подготвувал нарачки за носење за маскираните маси. Тој повторно се врати на готвење храна како и никогаш да не заминал – дури и денес, ќе оди да помогне ако има слободен викенд.
Гарние ја помина пандемијата правејќи го најдолгиот – а можеби и најдобриот – албум во неговата кариера. 33 Tours Et Puis S’en Vont е и победнички круг и патоказ за нова ера, доловувајќи се што го прави толку почитуван: неговиот скитнички ум, неговите широки влијанија, неверојатната музичка способност што тој негира дека всушност ја има. Гарние пишува епови, а неговиот нов албум има некои од неговите најмоќни дела досега.
Готвење и продуцирањето за него одат заедно. Гарние е славно незаситен консумент на музика, слушајќи нови работи неколку часа секој ден – ќе го видите неговото име на која било промоција на диџејот што ќе ви дојде до рака – и тој е слично слободоумен и љубопитен за храна, вистински епикурејец како и уметник. Му поставив едно прашање за готвењето и зборувавме за храна речиси половина од нашето интервју, што ви дава идеја за тоа каде лежат неговите приоритети.
Но, како што знае секој што сака да живее брзо, тоа си зема данок, особено кога навршувањето на 60 години е на повидок. Гарние можеби не е добар во запирање, но се обидува да забави. Иако нашето интервју се одржа во април – пред да се објави веста дека ги откажува летните настапи поради неодредени здравствени проблеми – тој веќе планираше да ги намали турнеите. Еднаш месечно или нешто повеќе, тој ќе помине викенд во град, ќе настапи, ќе го запознае местото наместо да влегува и излегува како рок ѕвезда. Без разлика дали е во храна или музика, тој сака сето тоа да го впие, да го вкуси и да го цени она што е.
Неодамна многу зборувавте за улогата на диџејот, а можеби и за прекин на турнеите. Што се случува?
Никогаш не реков дека сакам да престанам. Реков дека сакам да ги забавам работите. Има голема разлика. Забавување значи навистина одење надолу, но не запирање – диџејството е во мојата ДНК. Сонував да бидам диџеј уште од 12 години. Она што сакав да го направам како дете беше да ги натерам луѓето да танцуваат. Нема шанси да престанам да го правам тоа. Но, се наближувам до моите 60-ти – тоа е добро време за мене да успорам и да пристапам на турнеите многу поинаку. Настапував во два или три града во еден викенд, не можејќи да видам многу. Не можеме да се лажеме за тоа. И бидејќи сум малку постар од просечниот диџеј, морам дремнам пред настап, такви работи. Помалку уживам во градовите отколку пред 20 години.
Навистина не сакам да почнам да забавувам пред крајот на 2024 година. Имаме уште добра година и половина. Но, идејата после тоа би била да одиме само во еден град во еден викенд и наместо да правиме 20 викенди годишно, да правиме само осум или десет, или нешто слично. А потоа секој викенд, останувам во истиот град цел викенд и правам два настапа наместо еден – нормална. Едниот настап би бил стандарден, а другиот поелектричен.. Може да биде drum&base или хип-хоп или соул, фанк, што и да е. Ќе им дадам малку повеќе на луѓето секогаш кога ќе можат да дојдат да ме видат – така кажано.
Имам многу посветени фанови. Без нив јас сум ништо. Значи, тоа е само за да можам да им кажам: „Во ред, тоа нема да биде мојата последна турнеја, нема да застанам утре“. Но, ќе морам да ги забавам работите. На мои години тоа е нормално. Кога размислувате да бидете диџеј на турнеја, да играте пред толпата, што е 80 проценти деца – тие би можеле да бидат мои деца! Тие всушност се на иста возраст како моето дете. Тоа е малку чудно. Ако сретнам некој што не ме познава и тој ме праша: „А, што работиш?“ И јас сум како „Јас сум диџеј“. Ме гледаат и ми велат “Извинете. Што работите?”
Малку им е тешко да ја сфатат идејата. Затоа, мислам дека е соодветно време да забавим. Има многу други начини на кои можам да споделувам музика со луѓе, а сепак можам да ја работам мојата работа и да пуштам музика. Водам онлајн радио станица во последните 22 години. Можам да продолжам со мојот бренд CodeQR, споделувајќи возбудливи уметници и музика со луѓето на многу начини. Јас сум повеќе од диџеј. Ќе продолжам и можеби една работа ќе заземе повеќе простор во еден момент. Никогаш нема да престанам да споделувам. Тоа е суштината на тоа кој сум јас. Може да бидете стари и да споделувате добра музика.
Кои се другите приоритети во вашиот живот?
Моето семејство – мојата сопруга, мојот син – тие се мојот најголем приоритет секако. Да се осигурам дека мојот син е добро и среќен. Сакам и кино, гледам многу филмови, но не сум во светот на кинематографијата, бидејќи тоа е многу злобен свет. И храна. Јас сакам храна. Сакам да готвам малку, и сакам да пијам убаво вино и толку. Јас не сум спортист. Жал ми е.
Значи, кога станува збор за музиката, дали прво продуциравте или бевте диџеј?
Прво е диџејството. Ја направив мојата прва песна со еден дечко од групата наречена Dream Frequency, кој имаше хит во раните рејв времиња. Отидов во неговото студио, откако веќе почнав да се занимавам со диџејство. Видов неколку машини и прашав: „О, што прави ова? А што прави ова?” После тоа направивме музика и купив опрема. Научив, но не сум музичар. Правев музика со алатките што ги имав и алатките што ми помогнаа да ја направам музиката. Повеќе се сметам за некој што ја пренесува музиката отколку за музичар.
Јас правам музика за себе. Откако сум задоволен со тоа, го објавувам. Дали на луѓето им се допаѓа или не, не е важно – има толку многу музика во етерот. Не хранам никого со сила. Тоа е само албум. Секој албум или секое EP е одраз на она што се случува во мојот живот во моментов, она што го слушам. Но, клучната работа е што сепак е забавно. Секогаш е забавно. Јас не сум музичар затоа што не можам да земам гитара или пијано и да те расплачам, што навистина ме нервира. Можеби ќе ме прашате, зошто не научив? И ќе кажам дека поминав премногу време слушајќи музика – во последните 30 години, слушајќи по пет или шест часа музика секој ден. Ова е време кога можев да научам пијано. Но, јас не сум музичар – јас сум диџеј.
Како наоѓате време и ментален простор да направите своја сопствена музика кога слушате стотици дела дневно од други луѓе?
Не правам толку многу музика. Мојот последен албум беше пред осум години, освен плочата што ја направив со француски психоделичен бенд. Обично правам проект, работам на него околу два месеци, па потоа го продуцирам. Потоа ги исклучувам машините околу три години. Ми треба време за да настапувам. Во големата слика, јас не правам толку многу музика, многу сум фокусиран, а кога работам на музика, не слушам многу други работи. А потоа, откако ќе се вратам се хранам со тони музика. Мојата кариера беше десет проценти продукција, 90 проценти слушање музика за диџејство. Во принцип, јас сум работохолик.
Дали чувствувате дека искуството од пандемијата и локдаунот го променија начинот на кој размислувате или правите денс музика?
Претпоставувам дека тоа ме натера да седнам. И навистина да размислам за иднината. Знаете, кога започнувате кариера и ја сакате уште од мали нозе, кога ќе почнете да го вкусите задоволството од неа, во основа ја ставате шестата брзина и возите најбрзо што можете. Затоа што уживате. Навистина е возбудливо. Тоа никогаш не престана за мене.
Кога работев на мојата книга „Електрохок“, две години ме интервјуираше истиот човек, па тоа беше како терапија каде што требаше многу да размислувам за нештата, но сепак бев многу на турнеи. Никогаш не престанав повеќе од 30 години. И тогаш сè замрзна. Морав да се запрашам што е најдобро – да престанам или да продолжам? Се запрашав дали треба да престанам, дали тоа е знак. Јас го направив мојот дел, имав добра кариера и сум среќен човек. Мислев дека можеби е убаво време да престанам.
Но, тогаш си помислив: „Не сакам некоја ебена болест да одлучува наместо мене“. Така почнав да размислувам за потоа – како да го забавам, да го најдам најдоброто решение. Пандемијата ми помогна да сфатам што да правам и ми даде можност да се повлечам и да ја разгледам пошироката слика. Многумина од нас мислеа дека работите ќе се сменат по пандемијата, особено во техно сцената, која одеше во смешна насока. Многу луѓе рекоа дека работите ќе се променат. И ние верувавме. И дел се сменети! Жал ми е што можам да кажам дека всушност се влоши. Што е тажно да се види. Така, сега се чувствувам како да ја донесов вистинската одлука во вистинско време. И онака доаѓаше, пред пандемијата веќе чувствував дека доаѓаат облаците и морам да направам нешто. Пандемијата ми помогна да го расчистам небото.
Кој е концептот на новиот албум, што е тоа што го прави тоа што е?
Сè е засновано околу панаѓур. Доаѓам од светот на панаѓурите, татко ми и дедо ми беа во бизнисот со панаѓури. Тие остануваа во областите околу Париз, обично еден месец, а има два многу познати каде што работеше моето семејство, и јас одев секоја година додека не заминам од дома кога имав 18 години. Мислам дека ако татко ми не прекинеше со работа таму кога бев дете, ќе продолжев на тој свет.
Можев да слушам гласна музика – прегласна – на панаѓурот, во оваа средина каде што трепкаа светла и други работи. Тоа беше мојата прва идеја за тоа, зошто толку многу сакам клубови, строби и сето тоа. Доаѓа од панаѓурите. Значи, очигледно беше да го искористам овој албум за да се вратам на моите корени. Чувствувам дека овој албум е многу јас, и е поглавје што се затвора, или можеби цела книга. Чувствувам силна врска и со мојот прв албум. Се чини дека тоа би можело да биде последниот правилен техно албум што некогаш сум го направил. Затоа морав да направам да се чувствува како дома.
Значи последниот албум е затворање на книгата, што е следно?
Не знам! Не знам што ќе се случи следната недела. Можеби ќе одлучам нешто друго, или ќе се случи нешто лошо, или ќе се случи нешто добро, а тоа наеднаш ќе ја поттикне идејата за нов проект. Во текот на мојата кариера никогаш не сум ги правел работите со многу планирање. Размислувам за иднината, но никогаш не размислувам за: „Ако го направам ова, ќе ме однесе таму“. Јас сум искрен колку што можам.
Никогаш навистина не знам каде одам. Не секогаш има голема слика, па не знам. Затоа не можам со сигурност да ви кажам дека ова е мојот последен техно албум, бидејќи можеби утре не е утре. Можеби некој техно продуцент ќе дојде кај мене и ќе сака да направи албум и ќе се возбудам поради тоа. Или нема да сакам да го направам тоа.
Не знам каде ќе ме донесе животот и не можам да ви кажам. Мислам дека секоја работа што ја правите треба да има смисла. И има само смисла кога всушност имате нешто да кажете, затоа што сте живееле нешто или затоа што живеете во одредена ситуација. Досега сè што сум направил е поврзано со дел од мојот живот. Не знам што ќе се случи утре.
Извор: RA.co