Во февруари официјално беше најавено враќањето на Yugo, со планови за производство на мал хечбек – модерна интерпретација на автомобилот кој речиси три децении се произведуваше во крагуевачката „Застава“.
Досега беа достапни само дизајнерски скици потпишани од српскиот дизајнер Дарко Марчета, но сега имаме можност да видиме како ќе изгледа новиот Yugo во реалноста – барем во форма на макета.

На настанот „Car Design Event 2025“ во Минхен, беше претставена првата макета од концептниот автомобил.
Станува збор за модел во размер 1:5, кој, според зборовите на Марчета, е развиван во последните четири месеци и не претставува конечна верзија на дизајнот.
Концептот сè уште нема официјално име, но изгледа одлично. Две врати, компактни димензии, „кутиеста“ силуета и минималистички линии кои потсетуваат на оригиналниот Yugo, но со современи детали што се очекуваат од автомобил од 2025 година.
Макетата привлече големо внимание на посетителите во Минхен и доби позитивни реакции, што е охрабрување за понатамошниот развој на проектот.
И оваа верзија на макетата и првичниот концепт го дизајнираше Дарко Марчета, под покровителство на новиот сопственик на брендот – професорот д-р Александар Бјелиќ.
Тие за британскиот Car Magazine изјавиле дека концептот „не е само омаж на минатото, туку истовремено истакнува пристапност и спортски дух“.
Ако новиот Yugo навистина влезе во сериско производство – што компанијата планира да го оствари во следните две години – ќе се натпреварува во европскиот сегмент на мали хечбек возила, заедно со модели како што се Citroën C3, Renault Clio и Volkswagen Polo.
Сепак, речиси е сигурно дека брендот Yugo нема повторно да се појави на американскиот пазар, каде во втората половина на осумдесеттите години имаше забележлив комерцијален успех.
Што се однесува до модерната интерпретација, најавени се верзии со атмосферски и турбо-бензински мотори, а се размислува и за електрична верзија.
Купувачите ќе можат да избираат меѓу мануелен и автоматски менувач, а компанијата најави и спортска верзија, за која можеби ќе дознаеме повеќе подоцна годинава.
Функционалниот прототип сè уште е далеку. Компанијата планира да го претстави на специјализираната изложба Expo 2027 во Белград, кога се очекува и почеток на производството.