Возилата на Тесла поминуваат на црвено светло?

Тесла повторно го воведе својот контроверзен режим „Лудиот Макс“, целосно самоуправувачки, кој овозможува поголеми брзини.

Тесла повторно го воведе својот контроверзен режим „Лудиот Макс“, целосно самоуправувачки, кој овозможува поголеми брзини и почести промени на лентите. Федералните истражители го испитуваат системот поради извештаи за сообраќајни прекршоци и безбедносни проблеми.

Федералните регулатори подетално го разгледуваат системот за целосно самоуправување (FSD) на Тесла откако компанијата одлучи повторно да го воведе контроверзниот режим „Лудиот Макс“. Националната администрација за безбедност на сообраќајот на автопатиштата (NHTSA) потврди дека побарала дополнителни информации од Тесла за тоа како функционира функцијата и дали поттикнува небезбедно однесување при возење.

Тесла тврди дека профилот на „Лудиот Макс“ овозможува „поголеми брзини и почести промени на лентите“ во споредба со стандардниот режим Брзо. Сепак, NHTSA нагласува дека без оглед на присуството на автоматизирани функции, човекот зад воланот сè уште носи целосна одговорност за безбедно возење и почитување на сообраќајните закони.

Ризично враќање од 2018 година

Режимот „Лудиот Макс“ не е сосема нов. Тесла првпат го воведе во 2018 година, пред да биде достапен FSD, како функција наменета да овозможи побрзи промени на лентата. Сега, во обновена форма, брзо привлече критики за наводно поттикнување на опасно однесување при возење.

Според медиумски извештаи како Electrek, во рок од 24 часа од повторното воведување, возилата што го користат режимот Mad Max поминувале низ STOP знаци и се движеле со брзина од дури 24 км/ч. Критичарите велат дека повторното воведување на таква функција додека Тесла е под федерална истрага е знак на невнимание, и за времето и за безбедноста.

Тековна федерална истрага за FSD

На почетокот на овој месец, NHTSA отвори нова истрага за системот за целосно самостојно возење на Тесла откако доби повеќе од 50 пријави за возила што ги прекршуваат сообраќајните закони, вклучувајќи неколку несреќи. Регулаторите рекоа дека системот предизвикал „однесување на возилата што ги прекршува сообраќајните закони“, вклучувајќи наводно поминување на црвено светло и движење спротивно на сообраќајот.

Ова не е прв пат FSD да биде под надзор на властите. Системот, кој Тесла го промовира како чекор кон автономно возење, долго време е критикуван за тестирање на јавни патишта пред да ги исполни строгите безбедносни стандарди. Целта на новата истрага е да се утврди дали најновите ажурирања на софтверот, вклучувајќи го и режимот „Лудиот Макс“, го зголемуваат ризикот.

Времето и симболиката го привлекуваат вниманието

Одлуката за повторно воведување на овој режим, покрена прашања за комуникациите и приоритетите на Тесла. Критичарите ја нарекуваат одлуката „дрско ризична“, особено затоа што компанијата се соочува со обновена регулаторна контрола.

Додека Тесла го промовира ажурирањето како чекор кон понапреден систем FSD, застапниците за безбедност велат дека тоа ја одразува културата на компанијата која ги цени перформансите и имиџот повеќе од усогласеноста и претпазливоста. За нив, времето на објавувањето го нагласува фокусот на промоцијата, а не на безбедноста.

Надзор и перспектива за иднината

Ситуацијата е дополнително комплицирана од фактот дека претходно оваа година, извршниот директор на Тесла, Елон Маск, накратко го водеше Одделот за владина ефикасност (DOGE), иницијатива на администрацијата на Трамп која наводно го намали бројот на вработени во NHTSA, вклучително и позициите поврзани со надзорот на автономните возила. Овие намалувања предизвикаа загриженост за тоа дали регулаторите имаат доволно ресурси за да бидат во чекор со брзиот развој на напредните системи за помош на возачите.

Додека Тесла продолжува да ги развива и промовира своите целосно самостојно управување, федералните агенции дејствуваат решително во насока да обезбедат дека иновацијата нема да ја засени одговорноста. Дали враќањето на режимот „Лудиот Макс“ ќе биде смела иновација или скапа грешка ќе зависи од исходот на тековните истраги.

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни