Во Атина започна укинување на тролејбусите што сообраќаат од 50-тите години

Атина започна постепено да го гаси својот тролејбуски систем, кој е во употреба уште од 1950-тите години, а неговото место ќе го заземат нови електрични автобуси.

Процесот означува крај на едно возило кое повеќе од седум децении е дел од градскиот пејзаж, пишува Prototema.gr.

Кога во 1953 година пристигнале првите тролејбуси за да го заменат трамвајскиот систем, шините биле демонтирани за да се ослободи простор за нив. Денес, по 72 години, Атина започнува да го укинува и овој облик на јавен превоз.

Зошто се укинуваат тролејбусите?

Иако до неодамна се разгледувала набавка на модерни тролејбуси со батерии, министерот за транспорт Константинос Киранакис одобрил целосно укинување. Тој оценува дека тролејбусите се застарени бидејќи зависат од скапа и комплексна надземна електромрежа, чие одржување е тешко и финансиски оптоварувачко.

Дебата: ефикасност или естетика?

Критичарите предупредуваат дека тролејбусите остануваат еден од најенергетски ефикасните, најодржливите и најекономичните видови јавен превоз. Тие исто така укажуваат дека, за разлика од електричните автобуси, тролејбусите немаат застои поради потреба од полнење батерии.

Од другата страна, поддржувачите на укинувањето го нагласуваат поубавиот изглед на улиците без жичени мрежи, како и помалку сообраќајни застои поради кварови на инфраструктурата. Нивната поента е дека и употребата и доверливоста на тролејбусите се намалуваат со децении.

Како ќе се одвива укинувањето?

Процесот се спроведува во две фази:

  • демонтажа на надземната мрежа, која веќе започна во центарот на Атина;
  • целосно повлекување на тролејбусите до 2027 година.

Историска и симболична загуба за Атињаните

За многу жители на Атина, тролејбусите имаат силна историска и емотивна вредност. Некои модели се култни, а еден тролејбус влезе и во политичката историја на Грција кога во 1973 година беше користен како барикада за време на студентските протести против воената хунта.

Со укинувањето на тролејбусите, Атина затвора долг дел од својата сообраќајна историја, отворајќи ново поглавје во правец на електричен и визуелно „почист“ јавен превоз.

Извор: N1info.rs

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни