Влијанието на сè поголемите бродови за крстарење врз животната средина

Во споредба со 2000 година, големината на најголемите бродови за крстарење денес е двојно поголема, а доколку овој тренд продолжи, до 2050 година тие би можеле да бидат околу осум пати поголеми од Титаник, според новиот извештај на Transport & Environment (T&E). .

Не само големината, туку и зголемувањето на бројот на бродови за крстарење има влијание врз животната средина, поради што T&E ги повикува сопствениците на овие бродови да инвестираат во зелена технологија со цел да се намали негативното влијание врз планетата на глобално ниво. , но и локално на загаденоста на воздухот.

Кога станува збор за бројот на бродови за крстарење, во 1970 година имало 21, додека денес ги има над 500. Згора на тоа, како што се наведува, ова е најбрзо растечкиот сектор во туризмот, што доведува до значително зголемување на емисиите.

„Во јануари 2024 година беше лансиран најголемиот брод за крстарење во светот досега, Icon of the Seas. Овој пловечки град содржи 40 ресторани, седум базени и може да прими 7.600 патници. Тој е подолг од 15 сини китови и пет пати поголем од Титаник“, според веб-страницата T&E.

Со оглед на притисокот што го имаат сопствениците на бродови за крстарење, се повеќе од нив се префрлаат на природен гас (LNG) како алтернатива на традиционалните горива. Бродовите со LNG сочинуваат 38 проценти. Сепак, иако на овој начин се намалуваат емисиите на CO2, се ослободува многу посилен стакленички гас – метан. Бидејќи метанот е повеќе од 80 пати посилен од CO2 во однос на штетноста, бродовите со LNG можат да бидат поштетни за животната средина и климатските промени од традиционалните горива.

T&E наведуваат дека единственото зелено и долгорочно решение за декарбонизација на овој сектор е преминот кон е-горива. Префрлувањето на е-горива би можело да напојува околу четири отсто од европскиот превоз до 2030 година, бидејќи крстаречките бродови пловат по предвидливи рути, што го олеснува планирањето на нивните набавки.

Транзицијата кон такви горива е добра и од економски аспект, ако се земат предвид цените во Европската унија за емисиите на CO2 и казните за најзагадувачките горива, што ќе ја зголеми цената на фосилните горива. Поточно, се очекува тој да се зголеми за повеќе од 30 отсто до 2040 година и над 80 отсто до 2050 година.

T&E исто така го нагласува воведувањето даноци за билетите за крстарење. Имено, покрај 50 евра по билет, на глобално ниво би можело да генерира околу 1,6 милијарди евра, што би обезбедило клучни финансиски средства за борба против климатските промени и обезбедување дека луксузните форми на патување имаат и дел од еколошката цена.

Фото: pexels
Извор: Energetski portal

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни