Унгарската нискобуџетна авиокомпанија „Виз ер“ ќе започне со тестирање на таканаречената „основна бизнис класа“ на одредени летови од декември оваа година, нудејќи малку повеќе удобност во рамките на својата стандардна услуга без дополнителни трошоци. Иновацијата ќе биде воведена на пет рути, вклучувајќи летови до Лондон, Рим и Будимпешта.
Цената нема да биде значително повисока
Концептот е едноставен – во првиот ред од авионот, средното седиште ќе биде празно за да се обезбеди повеќе простор за деловните патници и да се олесни качувањето. Мајкл Делехант, виш комерцијален и оперативен директор, нагласи дека цената нема да биде драстично повисока.
„Што се однесува до цените на билетите, тие никогаш нема да бидат повисоки од цената за купување друго седиште“, изјави тој на прес-конференција, додавајќи: „Не е наменето да се граба пари“.
Иако билетите за овие специјални седишта ќе бидат поскапи, патниците сепак ќе бидат третирани исто како и сите други. Всушност, „Виз ер“ не планира да вклучи дополнителни освежителни пијалоци во повисоката цена. „Можеби ќе процениме дали ќе биде кафе или нешто едноставно“, објасни Делехант. „Повеќе се работи за ефикасноста на патувањето и малку дополнителен простор во авионот“.
Пресврт во стратегијата и деловните предизвици
Овој потег доаѓа околу шест години откако главниот извршен директор Јожеф Варади остро ги критикуваше традиционалните авиокомпании за значително придонесување кон емисиите на јаглерод преку нивните скапи бизнис класи. Воведувањето премиум услуги е тренд што го следат и американските нискобуџетни превозници за да се натпреваруваат со големите превозници.
Делехант истакна дека сè уште постои силна побарувачка за нискобуџетни летови во Европа, но дека пазарот треба да се развива. Во меѓувреме, „Виз ер“ се соочува со деловни предизвици, пред сè поради приземјувањето на авионите поради проблеми со одржувањето на моторите на „Прет и Витни“, што доведе до пад на вредноста на акциите на компанијата за околу 25% од почетокот на годината.