Вештачка интелигенција во борбата против фраќање на храната

Холандската авиокомпанија KLM користи и вештачка интелигенција во борбата против отпадот од храна, која го спречува да фрла 100 тони оброци годишно

Вештачката интелигенција има широка примена во воздухопловната индустрија, како што се временска прогноза, одржување на авиони, давање персонализирани совети на патниците по резервации и слично. Холандската авиокомпанија KLM користи и вештачка интелигенција во борбата против отпадот од храна, која го спречува да фрла 100 тони оброци годишно. Како резултат на тоа, оваа авиокомпанија произведува дури 63 отсто помалку отпад.

Резервирањето билет не мора да значи дека патникот ќе се качи во авионот. Во зависност од класата, меѓу три и пет проценти од резервациите не се прават, бидејќи патниците не се појавуваат или доцнат. Во соработка со Kickstart AI, KLM разви специјален модел на вештачка интелигенција, кој врз основа на историски податоци дава прогнози за очекуваниот број на патници за секоја класа. Предвидувањата со овој модел на вештачка интелигенција започнуваат 17 дена пред летот и траат до 20 минути пред да полета авионот. Тоа значи дека се предвидува најточниот можен број на патници за целиот угостителски процес: од купување намирници до товарење на оброците, со што се спречува вишокот на оброци и, следствено, фрлањето храна.

Овој модел се применува веќе три месеци и анализата покажува дека благодарение на него се фрла 63 отсто помалку храна во однос на угостителскиот систем за секој резервиран патник. Тоа конкретно значи дека на интерконтиненталните летови потребно е да се фрлат 2,5 оброци помалку, односно 1,3 кг по лет. Севкупно, годишно се заштедуваат 111 тони храна на сите летови на KLM кои поаѓаат од домашниот аеродром Шипхол.

„Инвестициите во дигиталната технологија се приоритет за KLM, бидејќи примената на вештачката интелигенција во голема мера придонесува за подобрување на нашите летови и ги прави поодржливи. Борбата против отпадот од храна е добар пример за тоа, бидејќи резултира со тоа што десетици илјади оброци не се трошат на нашите летови секоја година“, коментира Марјан Ринтел, извршен директор на KLM.

Извор: topone

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни