Регулаторната агенција на Велика Британија – ASA ја забрани рекламата на Zara поради прикажување „ненормално слаби“ модели. Две реклами на модниот гигант Zara беа прогласени за „социјално неодговорни“ и забранети поради прикажување на модели кои изгледаа „ненормално слаби“.
Британскиот регулатор за рекламирање, Advertising Standards Authority (ASA), забрани две реклами на Zara кои ги прикажуваа моделите како „ненормално слаби“.
Рекламите на брзата мода, објавени во мај, прикажуваа еден модел со прекусана бела кошула каде што се истакнуваше нејзината „издадена клучна коска“, и друг модел во кратка бела фустан кој изгледаше „исцрпено“ поради дизајнот.
ASA одлучи дека овие слики се неодговорни и им нареди на Zara да не ги користат повторно.
Според регулаторот, во едната слика е користен сенчен ефект за да се истакне „очигледна слабост“ на ногата на моделот. Дополнително, положбата на горните раце и лактите ја направила телесната фигура „непропорционална“.
Zara потврди дека по пријавата ги изменила продукт-листите и ги отстранила спорните слики.
Портпаролот на компанијата во Велика Британија изјави: „Го почитуваме решението на ASA по пријава од поединец за две слики на нашата веб-страница, кои ги отстранивме откако ASA не извести.“
ASA исто така истражи уште две реклами на Zara, но тие не беа забранети.
Оваа одлука ја потенцира растечката критика кон начинот на прикажување на телесниот изглед во модната реклама, по сличните забрани на реклами од Marks & Spencer и Next за прикажување „ненормално слаби“ модели.
Одлуката на регулаторот ASA да ги забрани рекламите на Zara поради прикажување „ненормално слаби“ модели ја истакнува растечката загриженост за влијанието на модната индустрија врз перцепцијата на телесниот изглед. Ова е дел од поширок тренд кон поголема одговорност и етика во рекламирањето, со цел заштита на менталното и физичкото здравје на потрошувачите.
Во време кога јавноста бара повеќе разновидност и реалистичен приказ на тела, компаниите како Zara се соочуваат со притисок да прикажуваат модели што не промовираат нереални и потенцијално штетни стандарди за убавина.