Уште една метропола го следи примерот на Париз и Мадрид: Тие воведуваат забрана за популарно превозно средство бидејќи „предизвикува хаос“
Додека велосипедите, и обичните и електричните, ќе подлежат на новите правила за паркирање, електричните тротинети воопшто не се опфатени со новите прописи, што практично значи нивна забрана.
Прага ќе го забрани изнајмувањето електрични тротинети од јануари 2026 година, откако заменик-градоначалникот на чешката престолнина процени дека тие предизвикуваат хаос на тротоарите.
На почетокот на неделата, градските советници усвоија измени во прописите за заеднички превоз во град со речиси 1,4 милиони жители, кој годишно привлекува повеќе од осум милиони туристи со своите калдрмисани улици и богата историја.
Додека велосипедите, и обичните и електричните, ќе подлежат на новите правила за паркирање, електричните тротинети воопшто не се опфатени со новите прописи, што практично значи нивна забрана.
„Крајот на електричните тротинети е официјално одобрен! Воведуваме јасни правила што ќе го ослободат јавниот простор од неконтролираниот сообраќај на тротинети, кои во центарот на градот почесто се користеа како туристичка атракција отколку како превозно средство, создавајќи хаос на тротоарите и пешачките зони“, напиша онлајн заменик-градоначалникот на X за сообраќај и претседател на националната Пиратска партија, Здењек Хриб.
Прага со тоа се приклучува на голем број европски туристички метрополи кои ги заострија правилата за електричните тротинети во последните години. Некои градови воведоа задолжително носење кациги и осигурување, како во Италија, додека други целосно го забранија нивното изнајмување, како што се Париз и Мадрид. Во Финска, од друга страна, е забрането користење тротинети за лица под 15 години.
Градските власти на Прага наведуваат дека одговориле на бројни поплаки од граѓаните за опасностите што ги претставуваат тротинетите кога минуваат низ тротоари или паркови со голема брзина, како и за блокирање на тротоарите и паркинг местата кога не се во употреба.
Градот, кој сака да поттикне поголема употреба на споделени велосипеди, изјави дека тротинетите имаат значително повеќе сообраќајни несреќи од велосипедите.
Компанијата „Лајм“, еден од најголемите оператори на услугата за споделени скутери во Прага, изрази жалење за оваа одлука. Во градовите каде што постои „конструктивен дијалог“ меѓу властите и операторите, „тротините можат да функционираат многу добро и да им служат на граѓаните“, изјави директорот на Лима за Чешка, Вацлав Петр, за чешката новинска агенција ЧТК.