Турските серии започнаа да се шират во Казахстан, Азербејџан, на Балканот, но се проширија и во арапскиот свет, Латинска Америка, Русија и низ Европа. Побарувачката за турски драми значително порасна, при што аналитичката компанија Parrot Analytics извести за 184% зголемување на глобалниот интерес помеѓу 2000 и 2023 година.
Турската телевизија нуди различни жанрови, од романтични комедии и историски драми до општествено критички наративи. Врховниот совет на турската радио и телевизија (РТУК) забележува дека телевизијата останува централен дел од секојдневниот живот, со просечно четири часа гледање по домаќинство, во кое доминираат драми во ударен термин. Дополнително, над 70% од домаќинствата имаат претплати на платформи за стриминг.
Сепак, продукциите кои вклучуваат критички перспективи често се соочуваат со владина контрола. Претседателот Реџеп Тајип Ердоган јавно критикуваше некои серии, означувајќи ги како закани за националната безбедност или обвинувајќи ги за промовирање исламофобија. Ова доведе до зголемена цензура и правни дејствија против конкретни емисии, пишува Дојче веле.
Турската влада користи продукции финансирани од државата како алатки за пропаганда. Државниот радиодифузен сервис ТРТ годишно издава серии кои ја прикажуваат турската историја и вредности од конзервативна исламистичка перспектива.
Спротивно на тоа, приватните продукции често се соочуваат со притисок, цензура или казни за презентирање на алтернативни гледишта. На пример, серијата Kırmızı Goncalar (Црвени пупки) беше привремено забранета и казнета во 2023 година по обвинувањата дека ги навредувала верските вредности. Други серии, исто така, се на удар на критики поради адресирање на чувствителни општествени и политички прашања.
И покрај притисоците од владата, турските серии остануваат платформа за суптилна социјална критика. Политичките коментари често се вградени во ликовите и приказните, обезбедувајќи глас за опозициските чувства. Овој тренд доби на сила по успесите на опозицијата на локалните избори, објави Дојче веле.
Како што индустријата продолжува да расте, тензиите меѓу приватните продуценти и државните власти ја истакнуваат двојната улога на турските драми и како културен извоз и како место за идеолошка битка. Додека владата се обидува да ја промовира својата визија преку продукции поддржани од државата, приватните творци сè повеќе наоѓаат начини да го оспорат статус квото во рамките на ограничувањата на цензурата.