Трик кој ќе му помогне на вашиот автомобил да заштеди гориво: Лесен е за користење и не е важно дали е бензин или дизел

Новиот унгарски систем ви кажува кога да закочите, кога да го пуштите автомобилот да се движи – и вие заштедувате гориво.

Оваа унгарска технологија вози поефикасно од искусен возач. Повеќето возачи можат да видат само до следната кривина – но овој нов систем гледа многу подалеку. Автономниот систем за контрола во реално време го анализира релјефот на рутата, ритамот на сообраќајот и сообраќајната средина, дури и неколку километри однапред.

Просечна заштеда на гориво: 7%, и без губење време

За разлика од повеќето возачи кои често донесуваат ненадејни, инстинктивни одлуки – забрзуваат пред рид и запираат нагло кога ќе се вклучи црвеното светло – автономниот систем развиен од Лабораторијата за контролни системи и теорија на Институтот SZTAKI (SCL) однапред го предвидува сето ова. Системот препознава кога е профитабилно да се вози „во движење“, кога да се намали брзината и да се избегнат непотребни запирања и рестартирања кои трошат многу енергија.

„Класичниот темпомат реагира само на моменталната ситуација. Она што го развивме гледа напред. Тоа е огромна разлика“, истакнува истражувачот Балаш Немет.

Тестирано во реални услови: помалку гориво, минимално губење време

За време на тестирањето помеѓу Будимпешта и Татабања, со користење на алгоритмот беше постигната заштеда на гориво од речиси 7% – додека времето на патување се зголеми за само една минута. Системот не ве забавува непотребно, едноставно избегнува ситуации што трошат енергија.

„Целта не е сите да возат побавно, туку да се избегне непотребно сопирање и забрзување“, додава Немет.

Наместо човечка рутина – машинска логика

Автономниот систем не се заморува, не донесува импулсивни одлуки и секогаш доследно го оптимизира возењето. Ако, на пример, има сообраќаен метеж на два километри, системот веќе почнува да ја намалува брзината, со што се избегнува ненадејно сопирање подоцна.

Особено е ефикасен на благи селски патишта и во урбани средини каде што семафорите се синхронизирани. Во таква средина, потрошувачката не само што се намалува, туку возењето изгледа многу порамномерно.

Системот моментално е достапен како апликација и наскоро треба да биде достапен за пошироката јавност.

Работи во сите возила – бензински, дизел и електрични

Алгоритмот развиен од SZTAKI SCL е независен од платформата. Не е важно дали се користи во бензинско, дизел или електрично возило – системот се прилагодува на секој тип.

„Електричните автомобили, на пример, можат да регенерираат енергија при сопирање, додека дизелите работат оптимално при други вртежи. Нашиот систем го зема сето тоа предвид“, вели Балаш Немет.

Системот може да влијае на протокот на сообраќај дури и ако е инсталиран само во 20-30% од возилата. Таквото предвидливо возење поставува ритам на кој потоа се прилагодуваат човечките возачи – па индиректно, сите трошат помалку гориво.

Во иднина, системот би можел да му овозможи на автомобилот да донесува целосно независни одлуки – што би бил следниот чекор кон автономно возење.

„Веќе е огромен чекор напред што возачот може да добива прецизни, однапред планирани препораки, наместо да се потпира исклучиво на интуиција“, заклучува Немет.

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни