Филмската историја памети малку наслови што со своето појавување ја редефинирале жанровската структура и трајно го промениле начинот на кој се перципира реализмот во киното. Еден од најзначајните примери е „The French Connection“ (1971), филмот на Вилијам Фридкин кој внесе документаристичка естетика во класичниот полициски трилер, притоа рушејќи ги конвенционалните претстави за херојството и моралот во жанрот.
Реалистична естетика и деконструкција на полициската драма
Една од клучните карактеристики на „The French Connection“ е неговата автентичност. За разлика од традиционалните криминалистички филмови на Холивуд, кои честопати ја стилизираат или романтизираат полициската работа, Фридкин создава студија за насилството и хаосот што владее на улиците на Њујорк. Камерата, ракувана речиси документаристички, создава чувство на непосредност, а урбаниот пејзаж – студен, нечист и непредвидлив – станува уште еден лик во приказната.
Снимен главно на реални локации, со минимална употреба на студиски сетови, филмот го носи духот на неореализмот, но со интензитет што потсетува на ноар-естетиката од претходните декади. Освен тоа, динамичната монтажа и рачната камера придонесуваат за создавање неизвесност што ја дефинира целокупната структура на филмот.

Главниот лик, детективот Џими „Попај“ Дојл, толкуван од извонредниот Џин Хекман, претставува еден од најкомплексните и најнеконвенционалните протагонисти во полицискиот жанр. За разлика од традиционалните детективи кои поседуваат јасно дефиниран морален код, Дојл е мрачна, импулсивна, несовршена човечка фигура.
Неговите методи се сурови, неговите предрасуди очигледни, а неговата тврдоглавост често го води кон самоуништување. Во таа смисла, Дојл повеќе наликува на антихерој отколку на класичен чувар на законот – тој не е мотивиран од идеалите на правдата, туку од опсесивната потреба да ја докаже својата супериорност. Благодарение на маестралната изведба на Хекман, оваа улога останува една од најпознатите во неговата богата актерска кариера, за што заслужено ја доби наградата „Оскар“ за најдобра машка улога.
Акциска кулминација: антологиската сцена на потера
Една од највпечатливите сцени во историјата на филмот е возбудливата автомобилска потера низ улиците на Бруклин, каде Дојл со украден автомобил се обидува да престигне надземен воз во кој се наоѓа неговата цел. Оваа секвенца, позната по својата сировост и нефилтриран реализам е снимена без формални дозволи за затворање на сообраќајот, што на сцената ѝ додава доза на смела непредвидливост.

Покрај тоа, начините на кои Фридкин ја користи филмската техника – комбинирајќи брзи кадри, нестабилна перспектива и на моменти исклучително долги кадри – создаваат чувство на паника и неизвесност што ретко се повторува во акциските филмови.
Жанровско наследство и општествен коментар
„The French Connection“ е филм што ја редефинираше полициската нарација во Холивуд. Неговото влијание се чувствува во бројни последователни дела – од реалистичните криминалистички филмови на седумдесеттите, како „Serpico“ (1973), до современи класици како „Heat“ (1995) и „Training Day“ (2001).

Филмот исто така нуди жестока критика на полициските структури и на самата идеја за правдата. За разлика од типичните холивудски наративи, каде правдата е јасно дефиниран концепт, тука ништо не е црно-бело. Лошите не секогаш се казнети, а добрите не секогаш победуваат. Крајот на филмот е речиси анти-климактички, оставајќи го гледачот со чувство на немир и неизвесност.