Иако можеби звучи како дистописки научно-фантастичен заплет, има зрно вистина во дискусијата, особено во ера кога написите генерирани од вештачка интелигенција, лажните ангажмани на социјалните мрежи и содржината управувана од алгоритам доминираат во нашиот дигитален пејзаж.
Теоријата сугерира дека по средината на 2010-тите, голем дел од интернетот станал вештачки генериран, при што главните платформи даваат приоритет на ангажманот и приходите од реклами пред органските интеракции. Критичарите го посочуваат порастот на содржината која лесно се креира, повторувачки содржини, огромното присуство на спам и зголемената тешкотија да се разликуваат човечките корисници од ботови како доказ. Алгоритмите на социјалните медиуми, наместо луѓето, сега диктираат каква содржина се гледа, честопати засилувајќи ги виралните трендови произведени од маркетинг стратегии со ВИ.
Иако интернетот сигурно не е „мртов“, пејзажот драматично е променет. Автентичните заедници и независните веб-страници се заменети со „ѕидови“ од содржини контролирани од технолошки гиганти, што го отежнува развојот на вистинските дискусии. Поплавата од содржини генерирани од вештачка интелигенција – почнувајќи од написи за вести до лажни инфлуенсери – додава уште еден слој на сложеност, што прави предизвик да се верува во она што го читаме или гледаме на интернет.
И покрај овие грижи, интернетот останува алатка за човечко поврзување. Клучот е да се движите мудро – да се преиспитуваат изворите, да се поддржуваат независни платформи и да се има предвид како алгоритмите ги обликуваат нашите перцепции.
За да ви прикажеме и како теоријата пополека станува реална, сликата искористена за оваа вест е креирана со помош на вештачката интелигенција.