Една таква иницијатива е Coozin, стартап за испорака на храна, лансиран во 2020 година, кој ги поврзува домашните готвачи со корпоративните клиенти. Платформата им овозможува на жените да продаваат домашно зготвени оброци на бизнисите во Ташкент, обезбедувајќи стабилен извор на приход додека им овозможува да управуваат со сопствените распореди. Покрај испораката на храна, Coozin нуди и обука за маркетинг на социјалните медиуми, развој на бизнис и ангажман на клиенти, опремувајќи ги жените со основни вештини за претприемништво.
И покрај неодамнешните чекори кон родовата еднаквост, Узбекистан сè уште се соочува со предизвици во затворањето на јазот во учеството во работната сила. Според Светската банка, само 39,9% од узбекистанските жени биле дел од пазарот на труд во 2023 година, во споредба со 72,8% од мажите. Социјалните норми и традиционалните родови улоги често го ставаат товарот на домашните обврски на жените, ограничувајќи го нивниот пристап до формално вработување. Сепак, дигиталните платформи како Coozin помагаат да се премости овој јаз овозможувајќи им на жените да генерираат приход од дома, намалувајќи ја потребата за скапа деловна инфраструктура, а истовремено достигнувајќи широка база на клиенти.
Успехот на ваквите платформи ја истакнува растечката улога на е-трговијата во трансформирањето на локалните економии. Жените и од урбаните и од руралните области ги користат дигиталните пазари за да продаваат производи и услуги. Покрај Coozin, платформите како Etsy, Instagram и eBay обезбедуваат можности за жените од Узбекистан да продаваат рачно изработен текстил и други стоки на меѓународните купувачи. Оваа промена кон онлајн претприемништвото е значаен чекор во надминување на традиционалните бариери и проширување на економските можности за жените во регионот.
Додека Узбекистан продолжува да ја модернизира својата економија, проширувањето на дигиталните деловни решенија ќе биде од клучно значење за поттикнување на родово-инклузивен раст. Coozin моментално поддржува околу 70 жени продавачи, опслужувајќи скоро 1.500 дневни нарачки од корпоративни клиенти. Компанијата има цел да ги зголеми своите операции на 7.500 дневни нарачки и да вработи најмалку 200 жени до крајот на годината. Со континуираното инвестирање во дигитални алатки и обука за вештини, платформите како Coozin го отвораат патот за поправеден и достапен пазар на труд за жените во Узбекистан.