Соларна револуција на аеродромите на Балканот и регионот: Од Истанбул до Загреб, трката кон енергетска независност

Аеродромите низ Југоисточна Европа сè повеќе инвестираат во соларни електрани. Додека Турција и Грција го водат патот со мегапроекти, балканските земји како Албанија, Романија и Србија се впуштаат во соларна трансформација на своите аеродроми, а некои од нив веќе поставуваат глобални рекорди.

Аеродромите низ Југоисточна Европа брзо инвестираат во обновливи извори на енергија, со посебен фокус на соларни електрани.

Водечки се терминалите во Истанбул и Атина, кои наскоро планираат целосно да ги задоволат своите енергетски потреби од сопствени фотоволтаични електрани, што ги прави меѓу првите енергетски независни аеродроми во светот.

Покрај соларните панели, аеродромите во регионот инвестираат и во енергетска ефикасност, електрични возила, системи за управување со отпад и третман на отпадни води за намалување на емисиите на јаглерод диоксид и еколошкиот отпечаток.

Нови проекти во Албанија и Хрватска

Во Албанија, операторот на аеродромот во Кукеш започнува проект за соларна електрана од 12 MW, додека во Валона е во тек изградбата на аеродром кој ќе биде покриен со соларни панели.

Во Загреб веќе е пуштена во употреба помала соларна електрана, со најава за проширување и премин на LED осветлување и целосно користење на електрична енергија од обновливи извори.

Турција презема гигантски чекори

Во Турција, инвестициите се особено импресивни.

Аеродромот во Истанбул гради соларен парк со капацитет од речиси 200 MW, додека аеродромот во Даламан веќе произведува повеќе од половина од потребната енергија од соларни панели инсталирани на покривот на терминалот, што е најголемиот таков систем меѓу аеродромите во светот.

Холдинг „ТАВ Аеродроми“ спроведува повеќе соларни проекти низ целата земја, вклучувајќи ги и аеродромите во Измир, Бодрум и Ерзурум.

Романија се потпира на средства од ЕУ

Романските аеродроми, како оние во Јаши, Клуж, Сибиу и Бакау, развиваат проекти со поддршка од средства од ЕУ.

Фокусот е на комбинирање на сончеви електрани со складирање на енергија на батерии, со што сакаат да станат енергетски независни до 2026 година.

Примери од регионот: Кипар, Србија и БиХ

На Кипар, сончеви електрани веќе се инсталирани на аеродромите во Ларнака и Пафос, кои покриваат до 30% од потрошувачката.

Уште во 2022 година, аеродромот „Никола Тесла“ во Белград пушти во употреба систем од 1 MW, додека аеродромите во Сараево и Тузла најавија слични проекти.

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни