Стандардната слика за шведскиот дизајн често е поврзана со светло дрво, неутрални тонови и минималистички форми. Овој стил потекнува од шведската посветеност на функционализмот на почетокот на 20 век. Стокхолмската изложба од 1930 година, која привлече четири милиони посетители, го постави шведскиот модернистички дизајн на светската карта, а по некое време New York Times го нарече „скандинавски стил“. Икеа, основана во 1943, дополнително ја зацврсти оваа слика со својот достапен, функционален мебел.

Меѓутоа, шведскиот дизајн не е само тоа. Еден алтернативен пристап го започна влијателната компанија Svenskt Tenn, основана во 1924 година во Стокхолм од скулпторот Нилс Фоугштед и дизајнерката Естрид Ериксон. Тие, поддржани од наследство, создадоа бренд кој слави богатство и удобност во домот.
Ериксон веруваше дека убавината не е луксуз, туку неопходна за подобар живот. Таа беше инспирирана од филозофката Елен Ки, која во 1899 година напиша „Убавина за сите“ – книга која го застапува идеалот дека убавината треба да е достапна и дел од секојдневието.
Под влијание на дизајнерската организација „Свенска Слојдференинген“, Ериксон и Фоугштед создадоа бренд кој не ги избегнуваше орнаментите, туку ги славеше. Тие го поинаку толкуваа модернизмот – не како строго минималистички, туку како богат, живописен и полн со личен печат.

Во оваа традиција силно се вклопува Јозеф Франк, австриски дизајнер кој соработуваше со Ериксон. Тој дизајнираше разиграни, ботанички мотиви што се разликуваа од стереотипниот „шведски“ стил. Неговите текстили, со живописни, речиси тропски цвеќиња, ја внесе бојата и топлината во просторот, а мотивите често беа инспирирани од природата и светот што ја опкружуваше.
Со текот на времето, Svenskt Tenn понуди широк спектар на производи: од ткаенини и килими со богати шари, до тапацирани софи, осветлување, ратани столици, обоени дрвени мебел и други предмети кои внесуваат луксуз, но и удобност и топлина во домот.
Извор: BBC